Lantlig/Romantisk inredning!
Trevlig tråd det här!
Vill också att mitt hus ska bli sådär mysigt lantligt romantiskt. Har en hel del furu att bekämpa innan jag har kommit dit!!!
Roligt med så mycket tips och idéer som finns i den här tråden!
Trevlig tråd det här!
Vill också att mitt hus ska bli sådär mysigt lantligt romantiskt. Har en hel del furu att bekämpa innan jag har kommit dit!!!
Roligt med så mycket tips och idéer som finns i den här tråden!
Elisisa: Nu har jag shoppat färg till ett dörrpar som just nu är svagt rosa. Vita ska de bli!
Så passade jag på att fixa lasyr till mitt sovrumstak också. Beställde även en tapet till fondväggen från Sanderson. Gillar deras tapeter....
Så har jag börjat projektera för furutrappan i vardagsrummet. Den kommer troligtvis att bli vit med mörkare trappsteg och räcke. Funderar på ek eller körsbär....
I senaste nummret av "drömhem och trädgård" fanns det en del kransar som var sommar inspirerade. Ska kolla vad de föreslog...
Annars tycker jag själv att veteax (gärna med blåklint) är mycket vacker i olika arrangemang.
Auktion var ett bra förslag! Ska genast ge mig i kast med tidningen och se vad som erbjuds.
millface: HAr precis samma frågor som du, men jag ska till färgaffären vilken dag som helst för att ta reda på detta. Frågade som hastigast när jag var inne senast men jag sa att jag skulle återkomma så det blev som sagt lite flyktigt.
Sen beror det på om du vill måla eller lasera. Jag fick veta att jag kunde lasera tex. spaljen med en färg som heter Tripp trapp. Då behöver jag inte slipa först. Men den är inte så slittålig så den går inte att använda på tex. trappstegen.
Jag vill måla min trappa vit och sedan göra ek eller körsbärsfärgade trappsteg.
Men om du kan ge dig till tåls någon dag så kan jag återkomma med vad målaren i min yrkesfärghandel säger.
millface: Har ingen aning om ifall det går att montera panel på väven. Men det beror väl lite på vad du har under. Så behöver du ju inte spika upp panelen utan det går ju att skruva också, sitter lite bättre. Monteringen syns ju ändå inte.
En gissning är att du har gips under väven vilket verkar vara det vanligaste och då blir det till att skruva. Spikar fäster inte i gips. Du kanske blir tvungen att plugga för skruvarna för att det ska bli riktigt stabilt, men väven ska inte påverka något för monteringen.
Titta här:
www.gapro.se/&id=13
Nu har jag äntligen kommit igång med mitt målande! Idag har jag grundat dörrposterna in i ett av rummen i den gamla delen av vårt hus. Den tidigare husägaren tyckte att de var bättre ljusrosa än vita....Men nu blir glasdörrarna och karmen vita igen:)
Köpte en snygg klocka in till det rummet igår också. Ska se om jag kan få in lite bilder i galleriet senare ikväll.
Återkommer om trappmålningen...
Juliah: Så fin lampa!!! En sådan skulle jag vilja ha.... Vad kostar den???
Englavingar: Hur sitter tyget fast runt handfatet? Mycket snyggt!!!
Fågelburen blir jag riktigt avundsjuk på!
Så mycket tips och idéer jag har fått nu! Ni har så fint hemma!
Nu funderar jag över min lilla mellanhall. Den är runt 4m lång och inte mer än 1,5m bred. Just nu är det en tapet med vitbotten, gult, rosa och blått:(
Vet inte om jag ska tapetsera eller måla. En rolig fondvägg från Laura Asley kanske eller helt enkelt bara målat i vitt eller ljust grått. Hur hade ni gjort?
Skulle väldigt gärna vila ha ett sådant här bord, men de är så dyra...
www.englesson.com/catalog/images.asp%20Avlastningsbord%20Stockholm&prodInfo=133B%20x%2036D%20x%2072H&url=images/515WW(1).jpg