• Rut

Lantlig/Romantisk inredning!

Ingen som har en konstruktivt förslag på inredning till inbyggd "garderob" med snedtak?
    Vi har en sådan i vårt sovrum och en i sonens rum. Smart visst, men hur tusan inredaer man dem för att det ska fungera med hängande och liggande kläder????

Ska en sväng till stan i eftermiddag och inhandla krokar och ev. tyg till det ena badrummet.

• Rut

Idag har vi varit och tittat på olika skåp och sidebords. Så svårt! Har hittat två på Em-möbler. Ett som heter Rosslagen och ett som heter Country. Vet inte vilket jag gillar bäst....

Köpte en hylla och konsoller på IKEA idag. Så nu ska jag måla lite till:)

• Rut

Nu är ångesten över skänken slut! Hittade två stycken på blocket som jag slog till på (bilder finns i mitt galleri). En vit som jag bara var tvungen att ha! Stor och tung, var visst vitmålad ek....

Så en i furu som nog också kommer att bli vit:) Någon som har erfarenhet av att byta färg på furumöbler?

Så blev det visst en matmöbel också. Den är grönbetsad just nu men den kommer högst troligt också att bli vit....

Så nu måste mannen hyra ett nytt släpp och ge sig ut på insamlingsrunda...

Tur att min mamma kommer som barnvakt i morgon och stannar hela veckan så att den trötta gravida kvinnan hinner inreda sitt hem:)

• Rut

Vad har ni för färg på väggarna i ert vardagsrum?`Har börjat fundera lite över vad det kantänkas bli här inne så småningom....

Så en färgfråga till. Har en liten passage från hallen till vardagsrummet. Funderar på färg till väggarna där. Har lagt ner fondtapetsidén. Den är ca 4m lång och inte mer än 1,5m bred så det behöver vara ljust. Tips?

• Rut

juliah: Tack! Känner mig nöjd! Men lite mer jobb blir det att få lite färg på de andra inköpen...

Mina VILL ha:

*Snygga krokar till badrummet.
    *Hyllor och korgar till garderoben.
    *Golvlampa till vardagsrummet.

Tycker det är svårt att hitta lampor som passar in.

• Rut

nublu: vilken Frank vill du ha??? Är själv svag för dessa tapeter. Mannen däremot har lite åsikter.... Har en original -70 Frank i min ena trapp.

• Rut

Du kan abolut fixa den. Vitlasera den är ingen konst. Tror inte att det är så stor skillnad att täckmåla den vit. Kanske att du behöver grunda den innan.

Vi laserar just nu sovrumstaket vitt. Hur kul som helst!!! Så smidigt, går att lasera direkt på den lackade ytan! Imorgon målar vi väggar och sedan kommer fondtapeten upp.

• Rut

Tror absolut att det fungerar!
    Vill du byta stilen ännu mera kan du alltid byta knopparna också...

• Rut

Våran lilla familjs: Borta bra men hemma bäst (om man har mycket plats)

Egen här är guld värd är väl en annan sådan klassiker, men kräver även denna lite mera utrymme.

• Rut

millface: En vattenbaserad lackfärg skulle jag rekomendera. Grundmåla innan så att det täcker ordentligt. Blank eller halvblankfärg skulle jag tro passar bäst. Lite svårt att veta vilken vit som skulle passa bäst. Men visst är skåpet verkligen vitt....??

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!