Lantlig/Romantisk inredning!
Prövar igen:
www.englesson.com/catalog/images.asp%20Avlastningsbord%20Stockholm&prodInfo=133B%20x%2036D%20x%2072H&url=images/515WW(1).jpg
millface: Är pågävg dit nu, så svar kommer under eftermiddagen.
Prövar igen:
www.englesson.com/catalog/images.asp%20Avlastningsbord%20Stockholm&prodInfo=133B%20x%2036D%20x%2072H&url=images/515WW(1).jpg
millface: Är pågävg dit nu, så svar kommer under eftermiddagen.
Den vill inte visa bilden, men nu har jag löst det...
www.englesson.com/catalog/images/515WW(1).jpg
Så nu är dagens shoppingtur avslutad. Lyckades komma hem med tapeter till sovrummet (det hade redan kommit, JIPPI). Chansade och beställde tapeter från Sanderson som jag inte sett i verkligheten. Men de kommer att bli bra. Så färg till de andra väggarna i sovrummet. Färg till trappan, så nu ska en del furu bort:)
Så blev det två vita korgar till hatthyllan i hallen. Billiga på Ica Maxi.
Hittade krokar till badrummet nere på stan, men jag måste kolla med mannen om han kan tänka sig att borra lite i kaklet.....
Så till trappprojektet. Har nu kollat.
Furutrappan behöver inte slipas ner helt men ruggas upp.
Jag ska grundmåla "spaljen" och sidorna på trappan. Sedan ska den målas med "rätt" färg.
Trappstegen ska också ruggas upp. Sedan målas med en golvfärg som heter Rustibus (om jag mins rätt). Första strykningen ska blandas med 10% lacknafta för att det ska gå in i träet ordenligt. Sedan ska stegen stykas en gågn till med ospädd färg. I min butik kunde de blanda i halkskydd direkt i färgen när de bryter den åt mig.
Kändes inte som om det var så mycket jobb ändå:) Om jag är oklar i min beskrivning så hojta så ska jag förtydliga mig...
Så nu är dagens shoppingtur avslutad. Lyckades komma hem med tapeter till sovrummet (det hade redan kommit, JIPPI). Chansade och beställde tapeter från Sanderson som jag inte sett i verkligheten. Men de kommer att bli bra. Så färg till de andra väggarna i sovrummet. Färg till trappan, så nu ska en del furu bort:)
Så blev det två vita korgar till hatthyllan i hallen. Billiga på Ica Maxi.
Hittade krokar till badrummet nere på stan, men jag måste kolla med mannen om han kan tänka sig att borra lite i kaklet.....
Så till trappprojektet. Har nu kollat.
Furutrappan behöver inte slipas ner helt men ruggas upp.
Jag ska grundmåla "spaljen" och sidorna på trappan. Sedan ska den målas med "rätt" färg.
Trappstegen ska också ruggas upp. Sedan målas med en golvfärg som heter Rustibus (om jag mins rätt). Första strykningen ska blandas med 10% lacknafta för att det ska gå in i träet ordenligt. Sedan ska stegen stykas en gågn till med ospädd färg. I min butik kunde de blanda i halkskydd direkt i färgen när de bryter den åt mig.
Kändes inte som om det var så mycket jobb ändå:) Om jag är oklar i min beskrivning så hojta så ska jag förtydliga mig...
Våran lilla familjs: Det går säkert att blanda i halskydd i lack också. Jag fattade som så iallafall.
Jag ska iallafall måla vitt och räcket och stegen i körsbär.
Alcro har många snygga väggfärger.
Vi har målat med himmelsblå i sonens rum och så blir det strand i sovrummet.
Så blir det nog en av deras färger i hallen också.
Våran lilla familjs: Svårt det där med färg. Vad har ni runt omkring?
Nublu: Vi har inte färgen på väggen ännu, den står i en hink i hallen inhandlad idag:)
Nu har även jag fått in lite bilder i mitt galleri. Där finns mitt inköp från igår. En underbar klocka som jag bara var tvungen att köpa!
NyfikenRosa: Hade visst glömt att lägga till det....Nu finns det!
Våran lilla familj: Om det går att vitolja så är det snyggt. Behålla träfärg på en del är det helt uteslutet?
Sitter själv just nu och funderar över att låta räcket och trappstegen fortsätta vara furufärgade ett tag till, men utsidan och spaljen blir vita.
juliah: Tack! Trivs så himlans bra! Vi flyttade hit i februari så "renoveringen" är i full gång.
Idag har jag varit på auktion! Det blev en gungstol och en snygg kanna i tenn. Hade kunnat handla hur mycket som helst.
Ska se om jag kan få in bilder i mitt galleri...
Elisia: Klockan handlade jag i Linköping i en butik som heter Handplockat. Det var 50% så jag tyckte att jag kunde unna mig den, men den gick ändå lös på 450:-
Fondväggen i sonens rum är en engelsk tapet. Det består av tre delar, trädet, takkronan och så gräs. Men gräset satte vi aldrig upp. Tyckte att de blev fint ändå.