Inlägg från: Kurreburre |Visa alla inlägg
  • Kurreburre

Lantlig/Romantisk inredning!

Vi håller på o renovera köket för fullt just nu. Idag ska förmodligen sambon sätta in skåpsstommarna
    Vi bor i en gammal Skånelänga o har valt IKEAs STÅT.
    I köket kommer murstocken samt en träpelare att vara synliga bredvid kylskåpet. Nu e jag på jakt efter en öppen hylla som jag kan sätta där. Det e inte så jätte mycket plats, kommer inte ihåg måtten just nu men den ska typ va 20-30cm bred. Gärna typ en pilaster hylla så att man fortfarande kan se pelaren. Jag har inte hittat nåt bra på IKEA. MIO har en pilaster hylla, men jag vill helst att den ska va vit, de verkade bara ha ek o björk.
    E det nån här som har nåt bra tips var jag kan hitta nån sån?

• Kurreburre

NyfikenRosa - Kan du inte bara sätta flera tavellister efter varandra? Det har jag sett att e har gjort i nåt inredningsprogram.
    Japp, har sett den på MIO, men helst vill jag ha en vit. Murstocken e nämligen vit och träpelaren är målad i en mörkbrun färg. Kommer visserligen ha en bänkskiva i ek så det e inte helt fel med en hylla i ek, men först vill jag se om jag hittar nåt i vitt.

• Kurreburre

Tack för tipset Sabika! Har oxå funderat på att göra en egen pilaster liknande hylla, fast jag hade gärna sluppit det jobbet. Har snickrat o målat så mycket redan så det hade varit skönt o köpa nåt färdigt. Men hittar jag ingen får jag tillverka en själv

• Kurreburre

Tack för tipset lilla UV! Har varit inne o kikat på den. Hade den varit i ek eller vit hade den funkat.

• Kurreburre

Leeanlej: håller med, fina hus! Tänk om man kunde köpa så billiga och fina hus i Malmö-trakten
    Som Samla skrev, man kan putsa och vitmåla spisen, går även bra o bara måla om man inte, kan/vill putsa den först. Köp sedan en kassett och sätt i den. Då kan ni ha den som värmekälla oxå. En öppenspis e bara för trivsel + att den "snor" värme från huset.

• Kurreburre

Nu har jag hittat en sån hylla som jag e på jakt efter På Biltema av alla ställen. Finns bild i mitt galleri. Tänkte måla den vit. Bakstycket kostar bara 61 kr och 5 st hyllplan kostar 54 kr. Billigt! Fast jag e lite osäker.
    Tycker att det blir för trångt o ha hyllplan i alla fästena. Vill kunna ha lite olika saker i hyllan. Men blir det inte fult om man inte har det? Vad tycker ni?

Såg att Lions har loppis i Lomma (utanför Malmö) i helgen. Dit ska jag! Va jätte längesen jag va på loppis. Verkar va en riktigt stor loppis. Hoppas hitta nåt kul

• Kurreburre

Schysst therre! Vi har snickrat en del hyllor o annat tidigare, men jag har inte riktigt tid o ork nu. Vill köpa nåt färdigt.

• Kurreburre

Va på loppis i helgen! Fick fatt i en stol som jag ska måla om, fixa en kudde till och kanske sätta hjul på sen ska den bytas ut mot den moderna kontorsstolen. Köpte oxå en "metall"-korg som jag ska ha i det nya köket. Ska försöka hinna lägga upp bilder ikväll.
    Köket börjar oxå komma på plats nu, inte mycket kvar. Ska även försöka lägga upp bilder på det.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!