• LPW

Lantlig/Romantisk inredning!

Tycker att den här stilen är urfin, men tror inte att den passar så bra i vårt nya hus... I "mitt" rum (arbetsrum/gästrum) skall det i alla fall bli lite "romantisk" inredning och jag kommer därför att följa den här tråden med spänning.

Var förresten inne i en underbar butik i Stockholm i veckan- tror att den hette "Hans Mikael" eller något liknande. Den låg på Östermalm (tror att det var på Humlegårdsgatan) och de var två butiker som låg snett mitt emot varandra på gatan och i den ena var allt vitt- underbart!

• LPW

Japp, DIS, Bruka och sedan var jag i en helt fantastisk butik (tror att jag skulle kunna ha köpt ALLT där)- Zandvoort i Nacka.

Hann även med G.A.D, Nordiska Galleriet, Asplund, Upper East, Posh Living mfl , men det är ju inte direkt "lantlig" stil...

• LPW

millface! Har gjort exakt samma sak med mina inredningstidningar (har inte satt in allt i pärmar ännu) och har hittills 3 helt fyllda pärmar med inspiration vad gäller inredning som är helt i min smak- toppenbra!

• LPW

I förra veckan var jag på Hans Mikaels i Stockholm (den "vita" affären) och hittade där ursnygga behållare som var tänkta att ha t.ex potatis i. Det fanns även för hundmat och kanske för något annat också. Är det någon som vet var det är för tillverkare av dessa samt var de säljs (förutom hos Hans Mikaels)?

Anledningen till min fråga är att jag vill ha en sådan för kattmat (Hans Mikaels säger att det inte finns samt de visste inte vad det var för leverantör då jag ringde dem), men jag VET att det finns eftersom jag sett en i en djuraffär i Oslo (den är slutsåld där).

Bild på själva texten finns i mitt galleri (hundmatsbehållaren, men de andra såg i princip likadana ut frånsett att det inte stod "dog food" på dem ).

• LPW

Juliah! Det här ASKO är det "ASKO möbelvaruhus" som verkar finnas i Skärholmen?

• LPW

Att åka dit blir lite långt med tanke på att jag bor i Göteborg, men jag hoppas att de kan skicka alt tala om vad det är för tillverkare... Har mailat dem.

• LPW

2,4 MSEK för det huset är ju inte farligt alls med tanke på närheten till Gbg och så litet var det väl inte, eller?! Känns inte som om jag någonsin kommer att få en lantlig, romantisk stil med tanke på det hus vi flyttar till i slutet av augusti, men huset i Lerum var bland det finaste jag sett!!!

• LPW

Juliah! Bild på vårt hus finns i mitt galleri. Det går säkert att få till en "lantlig" känsla om man skulle vilja, men jag tror faktiskt inte att det skulle passa i vårt hus...

• LPW

Vilja! Tycker att den dyare byrån är klart snyggare än den andra. Vad kommer den från? Vill ha ett "vitt" alt ljusgrått skåp i "mitt" arbetsrum för förvaring av symaskin, pärmar och diverse pyssel och skulle vilja ha något i samma stil.

• LPW

Jag har bestämt mig- det blir nog en lite "romantisk" stil i "mitt" rum i nya huset som skall vara ett kombinerat arbetsrum/gästrum. Jag har ett litet svart skrivbord med en grå skrivbordsstol (bild på skrivbordet finns i mitt galleri), men behöver köpa fler möbler. Det jag behöver är: skåp (för förvaring av symaskin, pärmar och pyssel), säng, sängbord (har hittat men ej köpt ännu), sänggavel (funderar på att tillverka en själv i tyg), matta och ev en fondtapet (har ett förslag i mitt galleri- funderar även på "väggord" istället för en fondtapet). Någon som har tips/förslag på vad jag skall köpa?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!