Inlägg från: Sylt |Visa alla inlägg
  • Sylt

Lantlig/Romantisk inredning!

Juliah --> Stockholm, där finns ju en massa fint. Läser ofta om "Bruka" (?), är det ngt spännande?

• Sylt

Tips om roliga affärer i Helsingborg? Ska dit en liten sväng idag.....

• Sylt

NR --> Jag stod o höll i burkarna på Ilva, bra val Glad *ångrar att jag inte köpte*

• Sylt

NR --> Tack. Jag hann inte läsa tråden innan jag stack iväg, men jag hittade "två rum" och ".... o veken" iaf  . Men det blev inget shoppat. Tänker ta en runda till "Fridas Gård" imorgon (IGEN!! Glad).

Pärla --> 1:an helt klart!

• Sylt

NR --> Fridas gård ligger lite utanför Trelleborg (Haglösa). Jag har precis hittat stället, jag bor ganska nära...... Jag har köpt bl a dörrmattan i gummi (som ser ut som smide), en jättefin stor ljuslykta/hus och en tavla/anslags/fototavla. Ska fota så fort jag kan (= hittar sladden till datorn ) . Deras julsaker ska komma in 1 nov, där finns MASSOR av fina saker till lagom/billigt pris. Jättetrevlig tjej som äger affären, hon börjar känna igen mig nu
    http://www.fridasgard.se/

• Sylt

Oj, vad ni skriver *kul*

Millface frågade efter vägbeskrivning till Fridas gård. Vet ju inte riktigt vart du kommer från, men det ligger vid väg 108 mot Trelleborg. Kommer man från Malmö så svänger man vänster vid "Haglösa". Jättelätt att hitta. Sök på "Fridas gård" på gulasidorna.se, där finns en finfin karta (försökte länka, men det blev lååångt).
    Grattis till bebis förresten

• Sylt

Tänk på öppettiderna på Fridas gård!! Lite tråkigt att åka dit när det är stängt....

torsdag/fredag kl 11.00-17.00
    lördag/söndag kl 11.00-15.00
    eller enligt ök.

Om ni ändå ska åt Trelleborgs-hållet så ta en sväng inom "Hönan Agda" (fånigt namn, men vad gör man inte). Det är en "outlet", de får in nya saker varje vecka. Har fyndat lite kuddar, underlägg, dukar mm Glad

Jag MÅSTE fixa batteri till min kamera (eller hitta sladden till den andra) så att jag få dela med mig av mina fynd Flört. Prio 1 imorgon!!

• Sylt

Förresten! Jag behöver VITA tips.
    Har köpt två fotpallar (ikeas Fotö) på blocket. Klädseln är ljusbeige och jag skulle gärna vilja ha dem ljusare (typ vita). Vet att man kan beställa ny klädsel, alt lätt sy ny själv men vill gärna försöka med dessa först. Har precis tvättat dem i maskin med en hel (!) flaska klorin...... De blev ljusare, men inte tillräckligt.
    Kan man lägga dem i blöt i utspädd klorin eller blir det fläckigt? Andra tips?

• Sylt

Nuuuu, finns det lite bilder på verandan i mitt galleri. Välkomna in Glad!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!