Inlägg från: Sylt |Visa alla inlägg
  • Sylt

Lantlig/Romantisk inredning!

Hihi, tack alla!

Jag köpte en Leksvik hatthylla, syrabetsad. Det var ju ett tag sedan man gillade syrabetsat/avlutat..... Ville eg berätta för killen i ikeakassan att jag faktiskt skulle måla om den vit *asg*. Det kändes lite som när folk generat köper en p-tidning o rullar in den i en Expressen när de ska betala *fniss*.
    I vilket fall funkade det jättebra att måla över, vanlig lackfärg, penselmålade två ggr.

• Sylt

Ooops, här fanns lite "syrabets-fans" Generad.
    Ett av mina "problem" är att allting måste matcha, tyckte att jag var vild som valde en svart ljuslykta o inte en vit *fniss*........ Kul för er att ni vågar/vill blanda! Skrattande

• Sylt

Jag håller med Juliah att det är fint med vitt, vitt, vitt. Vill gärna ha  möbler i det vita o kompletterar med lite färg (för tillfället lite ljusrosa). Gillar när det är enhetligt Skrattande.

• Sylt

Jag är såå nöjd. Har precis byggt om ett slagbord. Hade ett som var 60cm djupt, sågade, borrade o fixade och vips är det bara 30cm djupt. Finfint.... Till helgen ska det få sig en omgång á la Ernst-kaffe-trix (tips fr denna tråd)

• Sylt

Var o kikade hos "Fideli o konungen" (i Malmö) - så mkt fint! Förvånad
    Fast vissa saker finns även hos "Fridas gård" till ett bättre pris.....

• Sylt

Samla --> Jag tycker du kan ta båda Flört. Fideli var helt klart värt ett besök! Jag spetsar lite på ett vitt tidningsställ som satt på väggen, lite fina tabletter (underlägg) fr Greengate, lite fina ljuslykor som hängde mm mm.......

• Sylt

Har precis målat mitt slagbord med kaffe....... (steg 1 i ernst-måla-slitet-projekt) *fniss* Kändes lite konstigt o luktar..... kaffe.... iof bättre än lacknafta.... Flört

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!