Inlägg från: Sylt |Visa alla inlägg
  • Sylt

Lantlig/Romantisk inredning!

Samla --> Jättefin krona, jag köpte en liknade till en kompis på Sprudla. Är lite sugen på en till mig själv med.....

• Sylt

Mill --> Visst har de fina saker!!! Man blir alldeles matt, sen är det ju billigt också!!!! Bästa kombinationen

Nu är jag klar med mitt slagbord! Lite orolig bara, färgen har inte torkat riktigt.......

Målat och patinerat!

• Sylt

Argh! Mitt bord som jag målade med Ernst´s kaffemetod känns klistrigt på ytan, precis som att det inte har torkat riktigt. Men på de ställen som färgen är tjockare känns det torrt!?  Jag målade det i söndagskväll så det borde ha torkat tills nu  . Har en idé om att lacka (spray) det med mattlack...... eller tror ni att det blir värre?

• Sylt

Samla --> hade tänkt att ta in bordet över natten o kolla om det torkar bättre (fast verandan är fullt isolerad o lika varm som resten av huset, men det är kanske torrare luft inne?).

/ en som inte är så förtjust i Ernst......

• Sylt

Mill --> Orättvist . Man blir lite sugen..... Måste jobba klart först!

• Sylt

Samla --> Lika fint som alla dina andra saker!!!!

Fråga:
    Jag ska till Köpenhamn på lördag (har t om fixat barnvakt Skrattande). Har ni ngra shabby-chic-affärer att bjuda på?

• Sylt

Samla --> Tackar! Lisbeth är en klassiker..... men de andra ska jag koll upp (är ju ganska ny i shabby-chic-träsket ).

• Sylt

ÄNTLIGEN är mitt evighets-projekt-a lá Ernst över..... Idag spayade jag bordet i matt klarlack och det blev toppen! *glad*

Imorgon bär det av mot Köpenhamn och lite shopping SkrattandeSkrattande!

• Sylt

Lite fynd från Köpenhamn!
    Skål, Green gate Skål, Green gate

Värmeljushållare, Lisbeth Dahl Värmeljushållare, Lisbeth Dahl

• Sylt

Tack

En fråga!
    Jag är på jakt efter en "glasburk med lock" att ha värmeljus i. I helgen såg jag ett praktexemplar i en affär, men en annan tjej (Skrikandes) hann före mig. Damen i butiken meddelade att det var den sista och kallade det för en "lockpokal" (?) - ett ganska bra namn. Det var som ett stort glas (ca 30cm) på fot med ett lock med som hade en knopp (aargh, vad svårt att förklara). Finns det någon som vet vart jag kan börja leta.....?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!