Lantlig/Romantisk inredning!
Amoroso!! Måste få veta butikens namn och läge - jag ska till Skagen om två veckor!!
/Elisia
Amoroso!! Måste få veta butikens namn och läge - jag ska till Skagen om två veckor!!
/Elisia
Vill gärna veta hur de där färgerna ser ut men hittar dem inte i Alcros kollektion (förutom Tofu) - är de från 06-kollektionen?
Jag var på möbelgrossen idag... Nu vet jag vart jag ska handla alla mina möbler i fortsättningen. Bara att gå från A till Ö i hela deras vita serie!
Men Rut - vilken fin Klocka!! Var hittade du den? Och hur har du fixat den fina fondväggen i din sons rum?
Angående kvaliteten på möblegrossen så tycker jag att den verkar helt OK! MIOs och Ikeas byråer och skåp är ju liksom inte heller av premium-kvalitet, om man säger så... Jag gillar när det är sådär rustikt och med snygga lås och beslag på. Jag tänker handla upp mig rejält strax innan flytten för det blir lite svårt att härbergera allting här (och onödigt!)
Englavingar; gillar er trappa jättemycket! Har ni målat panelen själva och vad har ni använt för färg i så fall?
För övrigt så vill jag gärna ha tips på vilken den vackraste vita nyansen är till kökspanel i mitt blivande kök. Just nu är den lindblomsgrön men jag vill ha den gräddvit. Någon som känner till något bra märke och bra nyans, kanske?
Tornado75: Ja, MIO har BÄTTRE kvalitet än IKEA men det betyder inte att det är så otroligt bra kvalitet. Jag har ganska mycket möbler från MIO och tycker nog att de har sina brister. Vill man ha RIKTIGT bra möbler så får man nog se sig om efter sådant som inte är tillverkat enligt löpande band-principen.
Möblerna från Möblegrossen är också i massivt trä och jag tror att de är importerade från Mexiko till stor del. Jag tycker att de står sig väl i konkurrensen från exempelvis MIO. Matsalsböbkerna var kanonfina!
Ha ha! Matsalsmöblerna skulle det vara. Satte visst fingrarna på fel tangenter.
Juliah: Ja! De där färgerna känner jag till. Har ett matbord i köket målat i kärnmjölksvitt och det är jättefint.
Samla: ditt skrivbord är kanonfint och precis vad jag letar efter!
Det är ett företag som importerar möbler som de ställer ut i utställningslokaler och som bara håller öppna ett par helger i månaden - därav de låga kostnaderna. De har inga höga lokal- och personalkostnader och har inte heller några mellanhänder och därför kan de sänka sina priser.
Jag tror att de bara finns i Stockholm och Göteborg. Här i Göteborg ligger utställningslokalen på Holmens industriområde och där kan du peka ut vad du vill ha och sedan är det utlämning av de varor man beställt i en lokal i Partille. Transport får man ordna med själv. Bor du nära Göteborg eller Stockholm? Om inte så kan det ändå vara värt att hyra sig ett släp en söndag och kosta på sig att åka dit!
Det ligger, som sagt, vid Holmens industriområde vid Gullbergsvass i Göteborg. De annonserar i tidningar och har en sida på nätet där man kan se vilka tider som gäller. Det är väl bara mobelgrossen.se, har jag för mig? Vi har ju den på vår länksida.
De hade öppet nu i helgen i Göteborg och kommer alltså ha öppet igen om två veckor.
Vilja; jag hade nog valt smide, oxiderad smide eller möjligen oxiderade "silver"färgade.