Inlägg från: Elisia |Visa alla inlägg
  • Elisia

Lantlig/Romantisk inredning!

Kan rapportera att Lerumhuset är uppe i 2 400 000. Inte så farligt med tanke på att det är nära Göteborg. Men... det är litet, som sagt.

• Elisia

LPW: Det kanske inte är så jättelitet till boytan sett men när vi åkte förbi och kikade på huset så känns det ganska litet och inklämt mellan två andra hus på en smal grusväg - tyckte att det såg bättre ut på bilderna. Men jag tror att de utnyttjat både utrymmena inomhus såväl som ute till max. Och inredningen är ju, som sagt, underbar!

• Elisia

Hej kära vänner! Känner att jag knappt hinner med att läsa alla inlägg - tråden har verkligen blivit riktigt het och det dyker ju upp nya fanatiker hela tiden! Håller som bäst på att planera inför flytten med så man har ju inte hur mycket tid som helst heller att spendera framför datorn. Men nu har jag en fråga till alla er som har köket Ståt från IKEA (för det är väl en och annan har jag för mig): vi köpte ju huset av ett par som precis hade fått ritningarna klara till sitt nya Ståt-kök (fatta vilken tur - det är precis vad jag vill ha>!) men bestämde sig för att gå isär innan det hann bli verklighet. Jag vet att vi kan ta över ritningarna och allt det där men själv har jag tänkt mig mest underdelarna av köket eftersom jag vill ha hyllor på väggarna istället för skåp. Så nu är min fråga; vad har ni betalat för era kök, mellan tummen och pekfingret? Jag inser ju såklart att det handlar om vilka varianter man väljer men jag skulle bara vilja ha någon slags riktlinje. Berätta om ni har tid, kära vänner!
    /Elisia

• Elisia

Oj, oj, oj Juliah... Jag hade gärna tagit ditt kök rätt upp och ned! Du har verkligen fått till det i ditt hus. Vet du; när vi precis satt i husköpartagen och jag försökte beskriva för min sambo vilken typ av kök - och för all del inredning i stort - jag ville ha så fnös han bara och sa att det var pensionärsvarning på min smak... Men så hittade jag den här tråden och din sida var en av de första jag gick in på och sa direkt till sambon "Så HÄR är det jag menar!! Kolla här!!" Och så tittade han och sa "Jaha, men det här är ju helt OK: Faktiskt jättesnyggt! Då fattar jag."
    Ta det som en rejäl komplimang från oss båda! Får jag också passa på att fråga var du hittat ditt urfina matbord? Matsalsmöbeln alltså... Antar att det inte är nytillverkat precis...
    /Elisia

• Elisia

Tänkte precis samma sak som Malin; tänkte också föreslå en hel dyna till rottingbänken för att ge ett mer välkomnande intryck. Och kuddarna ska såklart vara kvar!

• Elisia

Jag tycker definitivt att du ska behålla färgen på väggen! Det blir supersnyggt!!

• Elisia

Milface! Tänk noga igenom saken innan du målar dina bjälkar. Man blir lätt smittad av allt vithetsvansinne här inne och visst är det snyggt men var säker på vad du gör så du inte ångrar dig senare!!

• Elisia

Menade absolut inte att skrämma dig men jag känner själv att jag får lust att gå loss med bred pensel på hela mitt hem men finessen är ju trots allt att hitta sin egen personliga prägel även om man har vitt som basfärg. Jag tycker att det är väldigt snyggt med trärent av olika varianter mot vitt och i många fall så framhäver vissa bakgrundsfäger vita möbler och detaljer. I mitt nuvarande sovrum har jag tillexempel en väldigt mild och dov rosa färg på väggen och mina vita detaljer; det virkade överkastet, en vit lykta på en snirklig konsol, de vita gardinerna etc - allt gör sig väldigt bra till den milt rosa bakgrunden. Skulle även väggarna varit helt vita där så hade det blivit sjukhusvarning... Känn dig fram! Det finns bra sidor på nätet med "färgsättare" där man kan testa olika varianter i ett rum.

• Elisia

Åh, vad bra att du frågade NRosa för det har jag också undrat. Behöver absolut inte vara något avancerat för nu MÅSTE jag ha något bättre än mormors begagnade...
    Godmorgon, alla, förresten! Någon inne ännu?

• Elisia

Pärla!: Ska du verkligen måla den där byrån? Den är ju otroligt vacker som den är? Tycker att den är ett verkligt fynd i alla fall!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!