Inlägg från: Madicken73 |Visa alla inlägg
  • Madicken73

Lantlig/Romantisk inredning!

Inlägg2:

Om jag hittar min bok VIT JUL så skulle någan av er få kunna köpa den som är i mycket fint skick! Får väl ordna en auktion då....högsta budet vinner! om jag hittar den som sagt!

Har tips på två andra Julböcker med mycket fint och lantligt i.... vet ej om de finns kvar att köpa dock....
    Vinterns och julens glädje av Dreyer, Hensley och Löwe (med ett danskt ö) Bonnier
    Den stora Julboken 2002 också från Bonnier.

• Madicken73

De där fina ettiketterna på Panduro som vi pratat om här inne har ju utgått från affären men min affär ringde till huvudkontoret och ordnade till mig....ett tips till er som vill ha!

• Madicken73

Smajla: Men de kunde ju ordna till mig bara för ett par veckor sedan! Då kan de väl det till dig också????

• Madicken73
    Smajla skrev 2006-10-02 14:32:39 följande:
    Smajla skrev 2006-10-02 11:52:55 följande: Madicken73 skrev 2006-10-02 11:51:56 följande: Smajla: Men de kunde ju ordna till mig bara för ett par veckor sedan! Då kan de väl det till dig också???? Ja, de är ju värt ett försök.. Jag testar att maila dem! //Smajla Nix nix fick jag till svar... //Smajla
    Vart ringde du??? Kanske kan jag prova igen åt dig genom vår Panduroaffär i Växjö!
  • Madicken73

luscious: Man kan inte det egentligen men om du smörar in dig hos antingen någon inköpare eller utställare så kanske du kan få biljett för speciellt inbjudna!!!! Både jag och min syster har stått på denna underbara mässa! Och när jag var egen företagare var det inga problem att leka inköpare! Lycka till!!!!

• Madicken73
    Madicken73 skrev 2006-10-02 11:33:50 följande:
    Inlägg 1 till mina proffs till vänner:Ni som kan allt om vit färg! Jag tycker mig ha ett litet problem i mitt blivande kök!Råsponten i taket har jag målat i kritvitt...pärlsopnten har jag målat i exakt samma vita nyans som på köksluckorna (IKEA´s Lidingö) något krämigare färg än taket...fönstren är också vita men en något "gulare" än pärlsponten! VAD SKA JAG KÖPA FÖR VIT FÄRG TILL MINA LISTER OCH FÖNSTERFODER?????? Det är jättesvårt! Trodde att det var givet med kritvitt först men nu är jag ytterst tveksam då själva fönstrena är det "gulaste" i rummet...SUCK!Snälla hjälp!!!!! Tyvärr har jag ingen mer bild än dukningen på köket i mitt galleri....
    Jag skulle VERKLIGEN behöva ett råd om detta! Snälla.....
  • Madicken73

Fick en idé! Vi har ju en tråd med alla länktips till den den här sidan! Jag funderar på att starta en likadan tråd fast med alla butiker som säljer våran stil i vårt land???! Ibland är man ju faktiskt ute på vift och då hade det varit bra att veta vart man ska när man vill shoppa! Det jag önskar är att det bara blir butiker där man finner lantromantiskstil och mycket VITT! Siabutiker är också bra samt gulliga barnbutiker inom denna stil! Det bästa är väl att börja sortera in affärerna i landskap och därinnom i bokstavsordning på ort! Jag skapar en nu faktiskt!!!!! Skriver länken om en stund:

• Madicken73
    millface skrev 2006-10-03 12:32:53 följande:
    Vad tror ni skulle passa bäst i min hall?Väljer mellan den som heter Siri (i vitt då såklart) och den som heter Viggo, antingen brunrandig med vita stjärnor eller guldbrun utan ränder med vita stjärnor.Tänkte ha Gant-kuddar, bruna med vita stjärnor på min bänk om ni tittar i galleriet.
    Ohhh, det var svårt faktiskt! Jag tror att jag hade valt Siri...men de andra ger ju lite stuns till rummet! De är fina alla tre!

Hur gjorde du den fina texten på väggen?
  • Madicken73

nublu: Är handplockat en affär eller menar du att det finns handplockade varor på Epoque? Jag är nog lite trög!

• Madicken73

Therre: Här hemma hos mig så hade de målat på våtrumstapeten innan vi flyttade hit! Det är jättesnyggt och håller perfekt! Han som bodde här innan jobbade i en måleriaffär så han visste nog vad han gjorde! Kolla upp det! Har ingen aning om vilken färg man använder!

Vad gällande de här svarta mormorsramarna som vi nu inte vet det riktiga namnet på så har jag sett sådana i fotoaffärer!

Millface: En fin lampfot säljer de på Åhléns i alla fall!

• Madicken73

Vilja, Nublu och ni andra.....fyll i de där affärerna i min affärslista så vi också hittar dit ifall vi kommmer till den staden!!!!!

• Madicken73

Ohhh, det var bra att ni har börjat fylla i tråden om affärerna! Det går bra att flytta hela tråden till ett bättre ställe också!

En liten tanke när det gäller Stockholm och ev. Göteborgstråden är att skriva vilken stadsdel som affären ligger i. Det är ju inte som att gå i Växjöcentrum där liksom...man klarar att gå från den ena enden på gågatan till den andra på 10 minuter!!!!

• Madicken73

Ville bara säga att det händer mycket i vår butikstråd nu! Många har varit inne och lagt till sina pärlor och mer vill vi ha! En nyhet är att vi har börjat sätta betyg på affärerna!
    * - *****! Det är bra när man kommer som ny till en stad!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!