• Sagas mamma

Bra bantningsmetoder

Någon som kan en bra bantningsmetod? Har provat viktväktarna men det funkade inte för mig....

mvh

• Svar på tråden Bra bantningsmetoder
  • Jennie Brunflo

Mitt förslag är att inte banta.

Ät rätt och träna istället, då kan du hålla vikten sedan dessutom. Annars är det lätt att gå upp allt när du slutar dieten.

• Mowa

Finns ett program som heter hälsovakten... Det går ut på att man ska äta rätt saker i rätt mängd. Man knappar in vad man ätit och druckigt.. hur mycket man rört på sig osv... Tror man kan ladda hem en demo.. som fungerar i en månad... ska se om jag hittar den....

• Jennie Brunflo

Mowa:

Med andra ord....som VV.

Ät rätt och rör på dig!

• Mowa

Jennie Brunflo!
    Ja det kan man säga, men man får ju lite hjälp varje dag! Sen kan man kontrollera en period (tex. en vecka) att man fått i sig tillräckligt med vitaminer mineraler osv. Man blev jätte glad och fick en liten knuff i ryggen varje dag man klarat gränsen!

• Jennie Brunflo

Mowa:

Det låter jättebra!

Bättre än dieter och bantningsmetoder!

Tummen upp!

• MrsK

Jag håller med Jennie Brunflo... De är bättre att äta rätt och motionera el träna...
    Jag vet jag har provat allt och från förra veckan så började vi äta regelbundet och prommenera lite mer än vanligt...
    Å redan ligger jag på -1,3kg på ett par dagar...

Så ätt rätt och regelbundet och motion/träning... så ska du se...

• FiaFågel

NEJ!!! Inte hälsovakten för gud skull. Snälla ni. Hälsovakten är helt fel. Den förespråkar någon slags anorexi-diet där man får i sig på tok förlite näring. Jag har haft anorexi tidigare och började med hälsovakten i vintras, jag märkte direkt vilka signaler det gav en. Man fick en kick av att äta för lite osv.

Det finns inga bantningskurer som fungerar på lång sikt. Alla fungerar i princip på samma sätt, dvs att man utesluter en råvara eller ett näringsämne och förlorar en massa kilo på näringsbrist.

Ät rätt och motionera mera är det enda som funkar. Några som kan mer om detta är Viktväktarna eller en dietist.

• Themis

Att hitta en träningsform som du tycker om, det tror jag är nyckeln. För om man bara hatar att röra på sig så håller det ju inte.

Jag är t ex en styrketräningsmänniska-jag vill inte vara bunden av tider till gympapass, jag vill träna för mig själv i min egen takt och jag vill ha konkreta siffror och resultat av det jag gör (antal meter sprungna, kilon lyfta, gjorda reps osv).

En del vill träna i grupp, dra med väninnorna och göra det till en social grej. Buggkurs eller gammeldans funkar lika bra som aerobics om man håller på ett tag.

Andra vill gå upp ärketidigt på morgonen och simma ett par kilometer eller springa i skogen och ser det som en typ av meditation osv...

Man måste hitta någon rörelseform som håller i längden, som man känner välbehag av åtminstone efteråt och som bidrar till att man känner sig bra.

• dexterswife

Om man vill testa ett lite annorlunda koncept som arbetar mycket med beteendet kan man gå med i en Xtravaganza-grupp!

• FancyFace

Säger det återigen igen
    Förbränn mer kalorer än di stoppar i dig.

Räkna kalorier du stoppar i dig och sen kolla hur mycket du förbränner när du tränar.

Du förbränner 2000 kalorier per dag

Svar på tråden Bra bantningsmetoder