Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?
Det här ska faktistk bli riktgit intressant,med tanke på hur många som skrev i förra tråden att dom INTE säger negerboll.Upp till bevis

cissi, en mazarin???
cissi24 jag tror man får samma som om man sagt att man ville ha en chokladboll...
cissi24
Det är klart man får en boll om man säger negerboll, men vad har det med saken att göra?
De är väl inte dumma i huvudet, det har ju hetat negerboll, så självklart förstår de vad du menar.
Alltså heter det ändå negerboll bara att det inte står på några skyltar. För annars skulle de ju säga att " vi har inga negerbollar, men vi har chokoladbollar....
Visste inte att det fanns så många ignoranta o okunniga männsikor...
Vad man än gör o säger i dagens samhälle så kränker man nån o är rasist! Tråkigt! Har ni aldrig,handen på hjärtat sagt att nån är cp fast menat knäpp?
Hade jag jobbat på ett fik och någon beställer negerboll så skulle jag upplysa dom om att såna säljer inte vi...
Men alla de som kommer från afrika som säger negerboll själva då, det är ju de som ska ta illa upp om någon.
Anti75
Jo när jag var liten sa jag cp men nu är jag vuxen och använder inte det ordet heller...
cissi
Är du sann, eller??
Som någon sa längre upp... vissa vill inte ens försöka göra den här planeten till en bättre plats att bo på.
Om man kan få ens EN person att må bättre genom att sluta säga negerboll så borde man sluta. Det är ju vanligt hyfs och folkvett, tycker jag!