• ligre

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Tack för era inlägg .Min mormors begravningen blev jättefin och Meja var som ett ljus. Hon sov när vi kom in och blickade upp ett antal gånger när orgeln började spela men somnade igen. När Meja sedan vaknade tittade hon allvarligt sig omkring...tänk vad barn känner av stämningen. Sedan hjälpte vår lilla pärla till att lätta upp stämningen precis som mormor skulle ha velat.

Picknick i Valla låter lysande...vi ska nu till min mammas sommartälle sön till tis. Men de andra dagarna kan vi ...eftersom sambon jobbar nu 2 veckor och sedan är ledig 2 veckor igen.

• ligre
    Tänk jag har världens bästa mamma!
    Jag har fått nackspärr och rör mig som en robot . Min sambo ska till Eskilstuna i 2 dagar och då skulle Meja och jag passa på att besöka mammas sommarställe. Så ringer jag och berättar läget att det inte finns en chans att åka den skumpiga vägen dit med min onda nacke...."Jag kommer och hjälper dig!" hör man i andra änden. Min sambo hade tänkt att boka av men nu behövar han inte det...och min mamma kommer och får snuffa lite Meja iallafall .

Hoppas ni andra har det bra i värmen!
  • ligre

Terese: Jag kör med Vanish och tycker det funkar på mycket. Galltvål (finns i både flytande och fast form)ska ju vara ett dundermedel när man har barn...har tänkt att köpa det men har hela tiden glömt bort det(får skylla på gröthjärna ). Tvålen finns att köpa på Cervera eller Hemtex. Den ska tydligen vara superb på gamla ingrodda fläckar. Ha det så skönt i Rimforsa!

• ligre

Criwi: Nacken är något bättre men långt ifrån bra...det kan ta
    4-5 dagar tills det släpper säger min mamma. Bestäm en dag för fika så får jag hoppas jag att jag blir bättre och kan hänga med .

• ligre

Såg att det inte blev någon picknick i Valla idag. Min nacke är fortfarande ond men tills nästa vecka är jag definitivt bra igen .

Elouise: Hoppas Freja kryar på sig...inget roligt med snuva och hosta.

• ligre

Meja är fortfarande som tjuren Ferdinand . Intresset är stort för att ställa sig med hjälp av en vuxen och sedan sätta sig. Provade gåstolen som hon avskydde som liten och nu går det fort fram över golvet fast baklänges. Ska försöka hitta en lösning på hur man bäst säkrar hallspegeln nertill. Meja är också intresserad av sladdar och kontakter...så nu blir det att barnsäkra även där.

Hon verkar satsa mer på det verbala...pekfingret är framme och säget "Titta" och "dä". Så ska man berätta vad det är hon pekar på. Idag pekade hon på lampan i köket och sa: "ampa".
    Gråsparvarna och talgoxarna ute på tomten är hennes största nöje att titta och peka på vart det flyger in. Vi får hoppas att småfåglarna vill stanna kvar trots att vi fick tre träd nersågade igår. Får tyvärr vänta till hösten innan stubbarna dras bort...och med dessa rötter lär vi nog få lägga ny gräsmatta.

Dags att ta hand om en trött liten Meja som förhoppningsvis vill sova nu .

• ligre

Grattis Emma på 8 månadersdagen!
    Precis så som du har skrivit brukar det vara...när tex barn lär sig gå så stannar den språkliga utvecklingen upp lite eftersom de koncentrerar sig på en sak.

Vi pratade med vår BVC sköterska senaste kontrollen om när första tanden kom. Hon hade då haft ett barn som var 15 månader när han eller hon fick första gadden. Så skillnad är det på bebbarna och visst är det svårt att inte jämföra fast man inte ska det
    Meja har något vasst i överkäken på vänstra sidan som en hörntand sedan ca 2 månader tillbaka(har inte fått titta närmare på den). Men hörntänderna kommer ju mycket senare?

• ligre

Sitter nu här och fördriver tiden med sambon ger Meja KALL välling och det funkar . Hörs att det smaskas därinne. Hon har inte gillat när den var varm förut...och så hittade jag ett inlägg på FL om en annan vällingvägrare som accepterade den kall. Lustiga ideér en del bebisar har.

Elouise: Kanske något för Freja att testa om du vill att hon ska dricka välling

• ligre

Tezz: Vad häftigt att det funkar med pottan för Saga . Meja har oftast samma tider då hon bajsar direkt efter frukost och lunch...så man kanske skulle prova för skoj skull. Det finns ju en förening som kör på det här att tyda barns signaler. ETC tror jag det heter men är inte riktigt säker...läste något inlägg på FL. Det sägs att de barn som går på potta tidigt har färre urinvägsinfektioner, eftersom dse kan tömma hela blåsan.

Criwi: Måste se skoj ut när Emma knatar runt där med lära gå stolen. Vad duktig hon är!

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2