• Växjömamma1976

Vad fick ni i 30-års present?? Present eller en upplevelse??

Hej hej!

Är nyfiken på vad ni fick i 30-års present av era nära o kära. Min sambo frågade vad jag önskar mej nu när jag fyller 30 år i augusti..

Jag vill åka på en SPA-resa så det är min önskning!

Vad önskade ni er och vad fick ni??

• Svar på tråden Vad fick ni i 30-års present?? Present eller en upplevelse??
  • Hint

Grattis på födelsedagen Lioness hoppas kalaset blir kul imorgon!!! Jag brukar oxå få det så, att man bjuder en hel drös men ofta kan långt ifrån alla komma. Men desto mer hinner man med att mingla med de som kommer Har 25års kalas/fest imorgon (lite i förväg) ska bli kul! Alla kommer inte, men ca 15 st, lagom för min smak.

Hoppas du får en rolig helg!

• Korvens mamma

Jag fick:

en SPA-resa, en luftballongsfärd, presentkort på 6 (eg. 7) månaders linspaket, en dyr klocka, pengar, presentkort på restaurangbesök, en egen sång, ett födelsedagsfirande med bowling och sedan trerättersmiddag på fin restaurang

• Korvens mamma

Glömde ju: en snidad stav, helt otroligt vacker som min bror jobbat på till mig i flera månader.

Kan tillägga att jag har en stor familj

• Kajsan

Jösses vilka presenter folk får!
    Jag hoppas jag får något fint i höst när det är min tur, men inte förväntar jag mig resor, eller dyra smycken

• Lioness

Halloj, då var man tant...!

Födelsedagen började med frukost på sängen, med thé, en bagel och ett glas champange!! *ler*
    Hela födelsedagen gick åt att laga mat... Bulgursallad, såser, kycklingspett m.m. På eftermiddagen kom en kompis över och fikade.
    På kvällen så överraskade dom mig med en middag på en trevlig restaurang, åt tre-rätters med gott vin! *ler*

Lördagsmorgon vaknde vi sent (07:30) tack vare Linnéa som var helt slut efter gårdagens lek med mormor. Klev upp och började grilla kycklingspett i ugnen. Pappa som kom sent igår kväll hjälpte till. Efter en stund kom även min lillebror med tjej över, dom sov på hotell.
    Jag bad lillebror piffa till bulgursalladen och pappa dekorera det sista på hallonmousse-tårtan. Men först skulle vi ut till mina svärföräldrar och duka iordning inför kvällens fest.
    Vi ställde irodning bord och bänkar, ställde fram tallrikar och blåste ballonger. Gick ganska fort...! *ler*
    Vi var hemma vid 13.00, maken och lillebror stannade kvar för att repa

• Lioness

...igenom låtarna som dom skulle spela ikväll.
    Pappa och jag åt lätt lunch och vid 14.00 hoppade jag in i duschen. Under tiden kom killarna hem tillsammans med en tjejkompis.

Klockan 15.00 började teatern som jag och alla gästerna skulle titta på!!!

Vid 14.20 började pappa pilla på dekoreringen till tårtan. Det var krångligare än vi trodde... Det skulle vara en vit chokladkant runt tårtan som man gjorde genom att pensla vit choklad på overhead-papper och in i kylen. Detta skulle göras på 3 tårtor...! När klockan var 14.30 hade inte ens chokladen börjat smälta!! Samtidigt börjar min lillebror att ta itu med bulgursalladen och upptäcker att den är skämd då den stått framme hela natten...! Ooops, my misstake! *skäms*
    Båda pappa och lillebror med tjej väljer att avstå teatern och koncentrera sig på maten istället. Vilka änglar!!!
    Vid 14:40 tvingar jag in maken i duschen, fem miunter senare (ungefär) är han klar och dottern har precis vaknat. Tajming!

Då köket/kylskåpet i huset där vi ska ha festen är litet väljer/är vi tvugna att komma tillbaka efter teatern och hämta maten innan vi åker till festplatsen... *suck*

• Lioness

... 7 minuter i tre lämnar vi hemmet. Fick tvinga ut maken som helt plötsligt börjar svamla om nåt oviktigt med min lillebror. Vår tjejkompis kör oss i ilfart till teatern. På vägen dit kommer jag på att mekan glömt nåt! Han ska ju hämta sin kompis på stationen..., vid 14.10!!! Klockan är nu 5 över 3, panik!!
    Dom slänger av mig och dottern och körn snabbt vidare till stationen! *puh* Dom har redan börjat spela men vi står längst bak och pustar ut istället. Linnea vill ändå inte sitta still.
    Efter en stund dyker upp maken och kompisarna upp!

Efter teatern har vi bråttom hem, måste ju hinna innan alla gästerna kommer...! Självklart hamnar vi bakom en gubbe i keps som kör i 40 (!!) km och det finns ingen möjlighet att köra om, åååh vad irriterande!
    EFter mycket om och men är vi äntligen hemma, slänger in all mat i bilen och kör till festen. Väl framme skyndar jag in i köket för att börja med välkomstdrinken och hela köket är fullt av väntande gäster!!Bara att hälsa snabbt på alla, tacka för presenterna och börja att blanda ihop bålarna. Lite småstressigt men allt går bra. Efter mycket om och men står vi äntligen ute i trädgården och skålar! *ler*

Resten av kvällen flyter på... Vi äter en jättegod middag tack vare min älskade lillebror! Efter middagen var det presentöppning; fick en massa pengar (totalt 3000kr), presentkort på Guldfynd och Granit, en cykel och häftigast av allt en luftballongsfärd!!
    Senare så spelade maken och hans tjejkompis speciellt utvalda låtar till mig, mysigt! Vi åt även tårtorna som var både vackra och goda!

Så efter en ganska rörig helg är jag jättenöjd!!

Lioness

• Tant varg

Min man tog mej på en romantisk hotellweekend med go mat och spa...
    Första kvällen gick han ner på knä, visade fram en vacker guldring och friade till mej !
    Min man

Svar på tråden Vad fick ni i 30-års present?? Present eller en upplevelse??