• ming

Brukar du kissa utomhus?

Jag undrar om du brukar kissa utomhus, med hänvisning till den här artikeln: www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,863117,00.html

Själv kissar jag aldrig, verkligen aldrig, utomhus, det är så äckligt tycker jag. Kan inte ens gå på bajamajor, utan det måste vara en riktig toalett. Och man måste framförallt kunna torka sig, och därför kissar jag aldrig utomhus, inte ens i skogen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du kissa utomhus?
  • jennypennypannkaka

Om man sätter sig och skiter bakom en buske mitt i stan så kan jag förstå att folk reagerar. Men urin är sterilt.. Fan, skitsamma. Måste man så måste man..

• Anonym (Charlie)

Person av manligt kön här och kissar hellre utomhus än inomhus. Det är något befriande med att kissa utomhus. Tycker fler borde kissa utomhus. Har bott i Berlin och där brukar HBTQ-organisationer stå och dela ut sådana där kisstrattar till kvinnor så de kan stå upp och kissa och slipper sätta sig på en smutsig toalett. Har kissat i kors med många kvinnor efter några drinkar på stan. Underbart befriande och jämlikt. Som vi har skrattat när vi kissat i kors.

• Anonym (Ja)

Jag kissar gärna utomhus och nu när det är mörkt tycker jag det går perfekt.
    Alltås, man ställer sig inte bredvid ingången till ICA och kissar utom gör det en bit bort.

Är dessutom miljövänligt att kissa utomhus. Inga skadliga ämnen når grundvattnet om man kissar på en buske eller på en gräsmatta.

Löjligt att man kan få böter för att kissa utomhus.

• Anonym (Knj)

Bara sviniga idioter och hemlösa gör sånt offentligt, i stadsmiljö. 

Det finns alltid toaletter tillgängliga i såna miljöer dessutom.

• Anonym (Ja)
    Anonym (Knj) skrev 2025-10-31 20:08:05 följande:

Bara sviniga idioter och hemlösa gör sånt offentligt, i stadsmiljö. 

Det finns alltid toaletter tillgängliga i såna miljöer dessutom.

Ok, hur reagerar du när någon kastar en fimp eller spottar snus på marken? Eller kastar ett glasspapper?
  • Anonym (Knj)
    Anonym (Ja) skrev 2025-10-31 20:18:07 följande:
    Ok, hur reagerar du när någon kastar en fimp eller spottar snus på marken? Eller kastar ett glasspapper?
    Whataboutism är en dålig ursäkt för sitt eget efterblivna beteende. Det är på en hunds låga nivå att urinera i offentliga statsmiljöer. Och olagligt dessutom. Ofredande.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Knj) skrev 2025-10-31 20:42:19 följande:
    Whataboutism är en dålig ursäkt för sitt eget efterblivna beteende. Det är på en hunds låga nivå att urinera i offentliga statsmiljöer. Och olagligt dessutom. Ofredande.
    Är du väldigt PK? Skulle aldrig kissa i havet som många gör.
  • Anonym (Knj)
    Anonym (Ja) skrev 2025-10-31 21:12:03 följande:
    Är du väldigt PK? Skulle aldrig kissa i havet som många gör.
    Jag besitter vanligt folkvett och basal respekt för lagen och mina medmänniskor. Något du saknar helt.
  • Anonym (Genus)

Detta är en bra tråd för att se andelen kvinnor och män på Familjeliv, då den inte är kopplad till något åsiktsmässigt. 

96% kvinnor och 4% män. Kan det stämma?

• Anonym (Hej)

Jag brukar kissa lite överallt utomhus. Jag har liten blåsa så jag behöver kissa ofta. Är man.

• Anonym (P)

Brukar är ett starkt ord i detta sammanhanget. Är jag i glesbygd och måste uträtta behov gör jag det, men inte fasen sätter jag mig i en rännsten i stan!

Svar på tråden Brukar du kissa utomhus?