• Myrna

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn

Pyret1982: Jo, man kan nog få fel uppfattning beroende var i tråden man kommer in och jag tyckte själv att TS fråga om föräldrarnas reaktion var lite underlig innan jag talat mer med henne om det.

Du har helt rätt i att erfarenheterna av att vara adopterad samt föräldder är mycket individuella och att exempelvis bostadsorten spelar viss roll. Efter att jag flyttat till storstan märker jag aldrig några reaktioner på mitt ursprung. Annat var det på min lilla födelseort!

• Myrna

Uppväxtort menar jag. Födelseorten är ju i Korea...

• Myrna

Pyret82: Jo, Stockholms "melting pot" smälter man verkligen in!

• Myrna

Bella76: Det finns många knäppskallar!
    Och sådana där kommentarer är ju både sårande och kränkande fastän man försöker slå dem ifrån sig.
    Vet inte hur jag skulle reagera om någon sa så om min son.
    Rent spontant skulle jag vilja lägga mig på samma sunkiga nivå men för min sons skulle skulle det ju vara bättre att behålla kontrollen och värdigheten som en bra förebild men hur gör man det?

Vad gjorde ni? Ingnorerade gubben eller?

• Myrna

Helis: Min kontakt med SWS har varit via mejl och de har bekräftat att de fått mejlet, jag har fått ett nytt ärendenummer och de har lovat att återkomma.

Saken är den att jag börjar känna mig allt otåligare men vill inte stressa på dem, de sköter ju trots allt den här delen av verksamheten mer eller mindre ideellt vad jag förstått. Det verkar vara gratis för mig i alla fall.

När tanken väl fick fäste och jag bestämde mig för detta kände jag att jag vill att det ska ske nu. Går och slipar på olika formuleringar till brevet till bio-mamman och, jag vet inte riktigt varför JAG skulle uppleva det som så tillfredsställande att få stilla hennes (förmodade) ovisshet...?

Ni som har haft kontakt med bio-familjen, har ni skickat något brev på översättning eller nöjt er med att adoptionsbyrån översatt? Jag skulle vilja göra en översättning men vet att det är ganska dyrt.

• Myrna

Kikade genast in. Han är för söt och kommer säkert att bli en riktig snygging med tiden!

• Myrna

Grattis lillvicky! Ruskigt söt son förstås!

• Myrna

eunyoung: Jo, äldre människor kan kläcka ur sig hur knasiga saker som helst. Speciellt i lilla hemorten. En dam refererade till en annan adopterad som "en kusin" till mig. Kommentarer överflödiga!

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn