• Myrna

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn

Michanna: Intressant info om mongolfläckarna. Jag har tidigare avfärdat dem mer eller mindre som en myt men nu vet jag.

• Myrna

Lime 25:

Min son har än så länge mörkbrunt hår men det hade pappan också som sedan blev mellanblond. Jag har en kompis som också är asiat och hennes som har mellanblont hår som nästan blir blont på sommaren. Han har också ljusbruna ögon.

Ni som har äldre barn, när fick era barn sin rätta ögonfärg? Min sonär 2,5 så har har ju fortfarande sina baby blue...

• Myrna

I vilken ålder fick era barn den ögonfärg de skulle ha?

• Myrna

Lollipop77: Jag hade tyckt att det hade varit ganska cool om min son fick behålla sin stålgrå ögonfärg men det är nog omöjligt.

Marylo och Sara: Välkomna!

• Myrna

Lime25: Nej, jag har ingen närbild men det syns sådär på signaturbilden. Vet du förresten om man kan välja så att endast ni i tråden kan se mitt fotoalbum om jag aktiverar det? Eller måste man vara PLUS-medlem?

Helis: Välkommen! Berätta mer!!

• Myrna

Honey och Snart är vi fem: Varmt välkomna!

Helis: Så spännande! Hur kändes det att möta sina bio-trillingar?! Tyckte du att ni var det minsta lika?

• Myrna

Helis: Låter väldigt spännande! Som jag skrivit tidigare kände jag just inget när jag fick ett foto av min bio-pappa men jag skulle troligtvis känna annnorlunda om jag hade bio-trillinsyskon som jag träffade om kanske upptäckte likheter med.

• Myrna

Helis: Njae, jag känner inte att jag behöver träffa biofamiljen. Känner mest att jag vill berätta för bio-mammam att hon fattade rätt beslut och att mitt liv blev lyckligt.

Nysnö: Välkommen! Jo, jag inser plötsligt vidden av att lämna bort ett sex månader ungt barn. Nu lämnades jag ju direkt till adoption och vet varför men jag antar att det måste kännas lite märkligt att ha hittats på en tågstation.

Jag har mått bra och vet inte om jag är mer överbeskyddande än andra föräldrar. Själv då? Du får gärna berätta mer om hur du upplever det.

• Myrna

Välkommen Maria!

Är man inte nyfiken får man inget veta.

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn