Köpa bil
Hej alla!
Jag är ny här. Vi får vårt första barn i november och har då insett att min Ford KA inte räcker långt. :) Ny bil alltså. Men de bilar som alla tycker man ska ha är ju sååååå tråkiga. På svärfars uppfart står redan två Ford Focus (svärföräldrarnas och svägerskans) och jag vägrar stenhårt att bidra med en tredje till utställningen. Volvo är också världens tråkigaste bil. Saab går väl kanske an men är lite dyr tycker jag.
Jag har länge spanat på Dodge Caliber som kommer till Sverige snart (www.dodge.se/vehicles/caliber/). Men på senaste tiden har jag börjat inse att den nog är för liten. Men vi ska ge den en chans och titta på den när den kommer till vår lokala Dodgekrängare.
Annars har jag tittat runt bland alla märken och kan inte säga att jag är imponerad av något. Det närmaste jag har kommit något jag gillar både i utseende och pris var en Renault Megane kombi med nåt sportpaket som gjorde att den inte såg helt trist ut. Dn hade lite grejor som bröt upp de oerhört skittrista j-vla svarta plastinredningen som alla bilar har.
Har ni några tips om bra familjebilar som är roligare än Ford Focus och Volvo V70? Några åsikter om Meganen? Någon som har varit i USA och petat på en Caliber redan, kanske till och med pressat in en barnvagn i aktern på den? Någon som vill köpa en Ka 1999 4th Edition med speciallack i fint skick? :)