• Glad i hågen

Hur mycket kaffe dricker ni?

Har nu första arbetsdan sen jag fick ett plus och återigen ställs man ju inför kaffedilemmat. Jag är annars lite av en kaffetant och det vet ju alla här på jobbet, så att plötsligt börja totalvägra kaffe skulle väcka misstankar.

Dricker ni alls kaffe och i så fall hur mycket?

Vi har två kafferaster plus att vi ibland tar en kopp efter lunchen, och jag har tagit en halv kopp per gång, med mjölk. Men bra känns det ju inte, det ökar ju trots allt risken för missfall.

Ni som har slutat dricka kaffe, har ni nån bra ursäkt att dela med er av?

• Svar på tråden Hur mycket kaffe dricker ni?
  • Skruttis80

Om du haft magkatarr förut så säg att du börjar få känningar av det igen så kankse jobb kompisen inte blir lika misstänksam och då förstår att det inte är så bra att dricka kaffe då. Har du haft ett mf tidigare så förstår jag att du letar orsak och vill göra allt för att minska riksken denna gång så då känns det nog bättre att avstå el minska.
    Hoppas allt går vägen denna gång!

• Zannis

Jag dricker nästan inge kaffe alls, men det beror mest på att jag inte längre tycker att det smakar speciellt gott. Thé däremot dricker jag hur mycket som helst av! Mums...

• isola

Jag dricker max 2 koppar om dan, ibland inget alls. Men jag har inga som helst problem att dricka kaffe fortfarande...

• Tjej 1975

Jag drack lite mindre kaffe på fikarasterna i början av graviditeterna, en halv kopp åt gången. Jag är också en kaffemoster. Problemet kom när jag helt plötsligt började må superilla av lukten av kaffe...

• Bebis i december

I början kunde jag inte ens känna lukten av kaffe. Men sedan efter v.16 ungefär så började det bli bättre och nu dricker jag nog en kopp om dagen ungefär,ibland 2!

• MammaMu76

Jag drickar ca2-3 koppar /dag.
    Var en riktig kaffekärring förut som drack ca10koppar/dag, men nu är det inte lika gott+ att magen surar till. =)

• Förhoppningsfull

Jag dricker en kopp på morgonen och sedan försöker jag låta bli. Vi har så äckligt kaffe här på jobbet att det aldrig kändes svårt att skippa kaffet på fikarasterna... Ibland dricker jag en kopp till, om jag är bjuden på middag eller går och fikar med en kompis eller så. Men som regel 1, max 2 koppar om dagen. De rekomenderar ju max 1-3 så håller man sig tilldet måste det ju vara OK. Drick halva koppar som du gör nu, så kan du ju dricka oftare!

• lilaki

eller så häller du helt enkelt upp lite kaffe i koppen, men låter bli att dricka så mycket. jag tror ingen reflekterar över att du häller ut eller så.

• Jejja

Jag drack mycket kaffe innan. Och då menar jag MYCKET men nu kan jag inte drick det för det smakar skitilla, Så det får bli te. Och de på jobbet vet att jag dricker mycket kaffe så de började undra vad det var med mej. Jag minskar ner på grund av ont imagen. Sa jag

• Värmlandstös

Jag drickar 3-4 koppar men har nu hälften mjölk (brukar dricka svart annars). Har inte samma behov nu som innan jag blev gravid men några vill jag gärna ha. Får dessutom lätt migrän om jag inte dricker något kaffe så så länge jag ligger under rek mängd enl livsmedelsverket så dricker jag på.

Svar på tråden Hur mycket kaffe dricker ni?