• Glad i hågen

Hur mycket kaffe dricker ni?

Har nu första arbetsdan sen jag fick ett plus och återigen ställs man ju inför kaffedilemmat. Jag är annars lite av en kaffetant och det vet ju alla här på jobbet, så att plötsligt börja totalvägra kaffe skulle väcka misstankar.

Dricker ni alls kaffe och i så fall hur mycket?

Vi har två kafferaster plus att vi ibland tar en kopp efter lunchen, och jag har tagit en halv kopp per gång, med mjölk. Men bra känns det ju inte, det ökar ju trots allt risken för missfall.

Ni som har slutat dricka kaffe, har ni nån bra ursäkt att dela med er av?

• Svar på tråden Hur mycket kaffe dricker ni?
  • snuffsis

Höga halter av koffein är inte bra för någon, tänk oxå på att det är beroendeframkallande. alltså bildas ett beroende hos den ofödde.
    Jag tror inte att en kopp kaffe om dan är farligt, men det kan nog vara nyttigt att dra ner på konsumtionen. En vinare om dagen kanske inte heller är skadligt, men beroendeframkallande!

• Glad i hågen

Ja, jag måste erkänna att mitt kaffesug har försvunnit, är inte alls kaffesugen längre. Så det blir nog inte svårt att vänja sig av. Jag har ju inte druckit så stora mängder förut heller.

Men hur är det med pulverkaffe? Visst är det mindre koffein i det?

• Blomsterflickan

det är stor skillnad på kaffe o vin!

• A73H

Skulle fortfarande i v 15 hellre kräkas än att dricka kaffe (trots att mitt vanliga kaffeintag ligger på 6-7 MUGGAR/dag). Kan du dricka kaffe, så gör det om du inte vill väcka misstankar... Fyll på koppen helt o gå sedan o smutta... Det funkar!!! Funkar även med vin i början (fast utan smutt!!! Knepet är att gå ut i köket el på toa ibland o hälla ut lite...Annars funkar klassikern alkoholfritt vin i gammal vinflaska med lögnerna:"hade bara kvar i bag-in.-boxen så jag fick fylla det på en flaska...glömde köpa igår... Alt. "Vi öppnade en flaska igår så jag tog med mig resten idag") Lycka till!!!

• Simphony

Dricker inte kaffe överhuvudtaget, men har både läst och hört att 3 koppar kaffe om dagen ska absolut inte vara någon fara. Lycka till

• Smokie

Jag slutade dricka kaffe innan jag vart gravid pga att jag fick ont i magen av det. Så den ursäkten kan man alltid ta till!

• jummie

min bästa väninna drog i sig en balja (kanna) kaffe per dag o varken hon eller hennes barn tog skada....the är lika farligt som kaffe tänk på det!!! (om ni inte dricker rött the vill säga..)

• JKMNA

Jag har faktiskt inte hört något ont om kaffe. Bara att man inte ska dricka alldeles för mycket...max tre koppar om dagen. Helst inte efter måltider. Alltså inte te heller eftersom det tydligen försämrar kroppens förmåga att ta upp järn, och det behöver vi ju!
    Det är vad jag hört i alla fall. Kan inte kalla mig någon expert på det här...men men...dricker kaffe som innan, alltså lite då och då!

• Julia76

Skyll på att du fått magkatarr eller något.

• RoLaren

Ingen kaffe, te, cola...

• Katja med skrutt

Jag har hört att mycket kaffe är farligt, typ mer än 2-3 koppar per dag, så jag har bara minskat min kaffekonsumtion. Man är ju så fruktansvärt trött när man är "nygravid", fattar inte hur jag skulle klara av att jobba utan mitt morgonkaffe

• FoxyLiz

Oj jag hade ingen aning om att te var farligt. jag bytte ut kaffet till te och dricker en massa te =/

Svar på tråden Hur mycket kaffe dricker ni?