• Anonym (Lämnad)

Bidrag till möbler

Någon som vet hur det fungerar när man har separerat och inte har råd att köpa möbler, vi ska dela på dem vi har men det kommer ändå bli att man måste köpa vissa saker... kan man få bidrag eller får man stå för allt själv???

Jag har inga pengar alls och ska studera nu så det jag inte tar med mig, kan jag inte köpa själv

• Svar på tråden Bidrag till möbler
  • Elis är min kärlek

TS: Förlåt, missade att du hade barn. Då är saken en annan. Men hur det än är så klarar man sig på mindre än vad man tror.

• Anonym (Lämnad)

Ja jag vet att man klarar dig på mindre och hade jag inte haft min son så hade jag inte alls försökt få de bidragen som går att få... men jag vill att han ska få växa upp i ett bra hem, genom att han inte är så stor än går det ju ändå åt väldigt mycket pengar på kläder och blöjor till honom...

Sen skulle jag aldrig leva över min förmåga och sen springa till soc...

• Anonym

Här i min stad vet jag att soc har nån kontakt där folk
    "i nöd" kan få hämta begagnade saker folk skänkt... Kan ju duga så länge kanske...

Hoppas det ordnar sig för dig!

Ett annat tips! Gå in på Blocket....och skriv "bortskänkes" i sökfältet. Folk ger bort jättemycket saker....väldigt fina saker ibland dessutom!

• lyckliga tösen

Jag tycker du ska prata med soc. Är jätte många som får hjälp via dom ekonomiskt.
    Okej, dom beviljar ju inte att man får fara på mio och köpa en skinn soffa för 18-tusen (tog bara ett exempel). Men man kan få till det nödvändigaste man behöver. Jag fick till en säng och bord när jag flyttade till min andra bostad. Då dom jag lånade möbler från i min första bostad skulle ha igen grejorna. Soffa hade jag redan och sånt.

Lycka till!
    Kram

• Celice

Man kan ju få bidrag för att inhandla barngrejer när man är gravid o ska ha barn, då borde ju samma sak som en säng till barnet o sig själv oxå vara en självklarhet.
    Hoppas de löser sig, vet hur de är att vara fattig student!

• Demonia

JA ta och ring Soc på en gång när ja fick min första son fick ja hjälp av dom med allat ja behövde så ring du ooch ha gott samvete dom finns faktiskt till för att hjälpa en även om det oftast kan verka rätt svårt att få dom att fatta för dom kör med egna spelreglem r men men jag håller på dig och hoppas att det löser sig Kram Demonia

Och er som är emot att få hjälp avc soc kan juee se hur kul det är när ni sitter i skiten och inte har mod nog att svälja stoltheten och be andra om hjälp! Hällre går ja till soc en går och TIGGER hos min familj och släkt mm det är en salk om man frågar om ett lån hos nära och kära men tigga nej du!

• Anonym (skatte-bet)

Självklart tycker jag att det är lika fel när gravida får bidrag till möbler. De får väl bo kvar hemma eller tigga av bekanta/köpa begagnat! JAG ska inte behöva betala!

Om barnet ska bo hos dig får väl pappan avvara allt till dig? Svårare behöver det väl inte vara? DET vore väl en självklarhet?

Och jag har barn.

Och jag är anonym för att slippa gallra gästboken från en massa skit efteråt. Är nästan aldrig anonym, men när man har åsikter om "ge mig allt"-mentaliteten får man lite väl mkt skit här. Konstigt att sååå många soctagare har råd med dator och bredband... stackars stackars...

• Anonym (skatte-bet)

Med tigga menar jag att fråga runt efter gamla grejer hos släkt och vänner

• Elis är min kärlek

Demonia: Vad är det för fel på att fråga sin mamma och pappa om pengar när pengarna är slut när man sedan betalar tillbaka??? Det är väl mycket bättre än att få bidrag från sociala. Jag lägger inga värderingar i det, om folk verkligen inte har något annat val än att få hjälp av sociala. Däremot stör jag ihjäl mig på folk som tycker att det ju bara är att ringa och be om bidrag så fort det passar. Man ska inte utnyttja systemet för då kommer snart inte systemet att fungera varken för dig eller mig när det verkligen skiter sig!

• Anonym (Lämnad)

Så bara för att man söker bidrag till att få ett fungerande hem så är man av "ge mig allt"????

Du skulle heldre leva i ett hem utan möbler än att gå till soc, då du själv betalar skattepengar varje månad... finns ju vissa som utnytjar dina inbetalda skatte pengar under hela sin livstid

Ja förstår att du är annonym

Svar på tråden Bidrag till möbler