• Anonym (Lämnad)

Bidrag till möbler

Någon som vet hur det fungerar när man har separerat och inte har råd att köpa möbler, vi ska dela på dem vi har men det kommer ändå bli att man måste köpa vissa saker... kan man få bidrag eller får man stå för allt själv???

Jag har inga pengar alls och ska studera nu så det jag inte tar med mig, kan jag inte köpa själv

• Svar på tråden Bidrag till möbler
  • Anonym (skatte-bet)

Självklart vill jag inte leva utan möbler. För barnens skull skulle pappan avvara alla möbler (om nu barnen bara skulle bo hos mig, vilket de självklart inte skulle). Om det inte fungerade skulle jag köpa på loppis eller fråga runt hos bekanta. Om det inte fungerade skulle jag ta studieuppehåll och börja tjäna pengar.

Har aldrig sagt att ni som förväntar er möbelbidrag är de värsta skurkarna, vet att det finns fulare fiskar

• Dessie

TS: om du bor i eller närheten av Enköping får du gärna höra av dig - vi har en massa "skit" i källaren som vi inte behöver/inte använder.

• Anonym (Lämnad)

Tyvärr bor jag inte i närheten... men tack snälla du för erbjudandet

• TessaLisa

Kolla med vänner och bekanta om du kan få låna överblivna saker eller köpa billigt.
    Kolla även på blocket och second hand. Det finns mycket fint för en billig penning om man sållar bland det "skräp" som också finns.

• Kakan83

Hej TS
    Jag har följt tråden en stund å tycker det är så tråkigt att du får så mkt kritik. Alla människor kan hamna i knipa någon gång. Denna gången var det du som hade oturen.
    Jag satt precis på blocket och tittade, där fanns flera bäddsoffor, bord mm som bortskänkes. Vet inte var du bor, men gå in å titta.
    Finns det någon loppis i närheten? Där kan man ofta fynda.
    Hoppas att det löser sig för dig. Det är inte lätt att fokusera på sitt barn plus studier när man inte ens trivs i sitt hem. Lycka till!

• Anonym (Lämnad)

Nej plus att man precis blivit lämnad och våran son är bara 8 mån, så mitt liv vändes upp och ner på bara några minuter...

• Anonym (??)

Studenter har väl inte rätt till socialbidrag? Kan dom ändå få sådana här "engångsbidrag" till möbler och dylikt?

• Anonym

Har inte läst hela tråden. Självklart har du rätt att få bidrag till ett fult fungerande möblemang. Gå in och läs på socialstyrelsens hemsida om "ekonomiskt bistånd". Där står att läsa ang. möbler. Även om du inte är socialbidragstagare i vanliga fall, men råkar man ut för oförutsedda utgifter och inte ligger så mkt över norm så vore det konstigt om du blev nekad hjälp. Lycka till!

• Anonym

Menar ett fullt fungerade boende. Möbler och annan nödvändig utrustning.-) Men du får nog räkna med att köpa begagnat, du har även rätt att få hjälp med transportkostnaden.

Svar på tråden Bidrag till möbler