• Anonym (Lämnad)

Bidrag till möbler

Någon som vet hur det fungerar när man har separerat och inte har råd att köpa möbler, vi ska dela på dem vi har men det kommer ändå bli att man måste köpa vissa saker... kan man få bidrag eller får man stå för allt själv???

Jag har inga pengar alls och ska studera nu så det jag inte tar med mig, kan jag inte köpa själv

• Svar på tråden Bidrag till möbler
  • Anonym (??)

JAg är student och har 1500 spänn över till mat närallt är betalt varje månad, inga "fickpengar" till nöjen eller kläder. Kan jag då bara gå till soc och be om pengar när jag t.ex. behöver köpa nya linser eller glasögon? eller vinteroverall till mitt barn?

Kritiserar inte, bara undrar?

• Anonym (skatte-bet)

Äntligen någon som förstår! Jag har också levt på studielån! Jag har under lång tid varit helt utan pengar pga krånglande a-kassa, men jag har aldrig tänkt tanken att det är någon annans ansvar att stå för mina MÖBLER!

• Anonym

TS. det finns alltid människor som gillar att trampa på folk som redan ligger, försök att inte bry dig om det. En vacker dag så är det dom som har hamnat i skiten...jag kan inte tro för ett ögonblick att dom är lika kaxiga dåFlört Du har jobbat och betalat skatt, självklart ska du ha den hjälpen du behöver.

• Anonym (Lämnad)

Brukar vara så att det är lätt att sparka på någon som redan ligger ner

• Demonia

Elis är min kärlek:
    självklart kan man fråga sin familj om penagr jag syftade bara på att man inte ska tigga och behöver man hjälp så ä'r soc ett alternativ....
    --------------------------------

Och vad spelar det för roll om man har flyttat hemmifrån och behöver hjälp med möbler om man ber soc det ingår faktiskt i deras jobb att hjälpa folk med möbler oxå så hur kommer det sig att foklk tycker att det är att utnyttja? behöver man hjälp ska man väl få den eller?

kan man lika gärna säga att "fattiga får skylla sig själv om dom inte har en säng att sova i dom jkan juee gå ut och tigga en elelr liknande"