• Marcus pappa

    Premier League

    Om två veckor är det dags, och på femman av alla ställen. Jag talar så klart om Premier League-premiären nästa lördag. Inget ont om allsvenskan, men de riktiga ligorna kör nu igång en efter en.

    Vilka tror ni vinner PL och hur går det för svenskarna?

    Jag hoppas ju mitt kära Liverpool som värvat bra och smart, men tyvärr blir det väl ryssens hobbyprojekt som vinner igen.

    1. Chelski
    2. Liverpool
    3. Tottenhem
    4. Arsenal
    5. Man Utd

    Svenskarna ja, jag kan få det till fyra stycken nu när Sebastian Larsson är utlånad till Birmingham. Freddie i Arsenal är ju den klarast lysande stjärnan och kommer att få spela mycket, Mellberg blev kvar i Aston Villa (hade gärna sett honom i Bayern München) och är tvåa av svenskarna. Adde kommer nog att få fortsätta som inhoppare i Wigan, kryddat med någon match från start. Runström kommer nog att få sina chanser och står han bara på bena kan hans karriär ta rätt steg.

  • Svar på tråden Premier League
  • Paparauk

    Förlåt Marcus Pappa Rättar mig redan innan du hinner Svara. Det var inte dig jag syftade på utan en med snarlikt "nick" här på FL. Så min kommentar blir istället... Börja tro på gud inom 3 år iaf. *skäms lite* ...........*men bara liiite*

  • Micke Geting

    Här är det bara Crystal Palace som gäller. Givetvis kommer vi spela i PL säsongen 2007/2008. =)

    GO EAGLES.

  • Marcus pappa

    Paparauk: Stå för vad du tycker. Jag är den som dyker upp i alla trådar och det är nog många som se rmig som en dryg Djurgårdare, inte för att jag bryr mig tycker bara man ska vara ärlig. Sedan är det ju inte bara att generalisera, det är som om jag skulle kalla alla som håller på solna för rasister.

    West Ham har det problemet som de flesta engelska lag har, de får inte behålla sina talanger för de har inte nog med pengar (vilket är konstigt, något borde de ju tjäna). Men de har i alla fall chansen på UEFA Cupen nu. Ni får vara nöjda med det lilla. Själv hoppas jag Liverpool vinner ligan, FA-Cupen, Ligacupen och CL... sedan är jag nog nöjd

  • Paparauk

    Nu vad det dock inte dig jag syftade på när jag var irriterad över ett annat inlägg utan någon som hette Jonathans Pappa.. Sorry. Men man får väl gratulera till vinsten med ett lyckoskott utan dess like och att WH fick ett mål bortdömt för att en Liverpoll back halkar och får med sig frispark. X hade varit rättvist.

  • Mejas Pappa

    hoppas innerligt att aresenal vaknar upp efterdenna värdelösa start å börjar vinna...tyvärr lät väl chelski vinna..som vanligt..

  • sixsided

    Med Tevez och Mascherano kanske West Ham kan blanda sig i toppen ändå? Har alltid undrat vart pengarna dom fått när dom sålt av alla toppspelare till storklubbarna tagit vägen. Dom kanske sparat dom för att göra dessa två chockvärvningar?

  • Marcus pappa

    Sixsided: Tydligen är det en rik iranier som håller på att ta över WH.

  • sixsided

    Marcus pappa: Ja, vi får väl se vad som händer. "Iranierns" företag, MSI, äger tydligen Corinthians som spelarna kommer från. Men detaljerna i affären verkar inte kommit upp till ytan än.

  • Marcus pappa

    sixsided: Enligt ett rykte ska de bara spela i WH fram tills transferfönstret öppnar igen för att sedan säljas till någon större klubb. Men det förnekas ivrigt av både MSI (som vill ta kontrollen över WH) och WH själva.

  • cantona

    UNITED vinner PL såklar Finns inga andra lag som kan konkurera med the red devils.....

  • Peetu68

    Man får verkligen hoppas att Tevez och Mascherano stannar ett tag och att man BYGGER ett lag för framtiden med de två som en bra grund.

    Jag hoppas innerligt att varken ManU eller Chelski vinner i år!!

    Go Hammers!

  • cantona

    Teves och Mascherano det var väl bara en som spela i helgen? och han gjorde väl ingen glad.....förutom motsåndarna.

  • sixsided

    cantona: Tevez spelade en kvart mot Aston Villa. Båda spelar från start mot Palermo.

  • Marcus pappa

    Tyvärr tror jag att Tevez och Mascherano bara kommer att spela en kort tid i Hammers, MSI misstänks för att använda dem som en spelartvätt. Få större klubbar att få upp ögonen för dem så att man kan sälja dem dyrt. Se på vad MSI har gjort med Corinthians i Brasilien, de byggde upp ett topplag bara för att så fort de kunde sälja av det och tjäna stora pengar.

  • cantona

    sixsided:ja jag vet att han bara spelade en kvart sist. Men mot palermo spelade han/dom väl från start, tyvärr för engelsk fotboll i europa, så gick det ju inte så bra. Dom behöver väl lite tid att aclimatisera (?stav) sig kan jag tro. För det behövs flera framgångar för engelska lag i europa så lycka till där. (men PL tänker vi united att vinna)

  • Rio Kalle

    1. Man utd (tyvärr)
    2. Arsenal
    3. Chelski
    4. Liverpool
    5 Everton

    Sen vinner lite oväntat Timrå sm guld...

Svar på tråden Premier League