• Pyssilullan

Vad kan Min dotter önska sig i 2 års present? TIPS!

Jag vill ha massor med tips nu!

Farmor/mormor/moster och gud vet allt vill veta vad lillan önskar sig när hon fyller 2 år!

Det står still!! Hon fyller i November (Dom är ute i god tid.. Jag VET )

Vad kan man önska sig? Vad gillar era tjejer som är PRECIS 2 år?

• Svar på tråden Vad kan Min dotter önska sig i 2 års present? TIPS!
  • Skrattmås

Musikinstrument så som maraccas, xylofon eller liknande

• Levani

Play-doo lera!! Med kavel och former att göra små kakor av. Inte dyrt, tar ingen plats och mina är helt hänförda åtminstone en halvtimme per dag...
    Dockor med kläder, napp, nappflaska, säng, vagn, sängkläder...
    Bondgård med djur och litet kök med tillbehör står på våran önskelista.
    Böcker och pussel är aldrig fel!

• Karlstadtös

Min son fyller också snart, så kul med fler tips! "Han" önskar sig: Astrid Lingren böcker (samlar), Majas alfabetssånger, kläder, bilgrage, mer lego, trehjuling, spis, docka, mer tågräls, m.m. Själv vill han dock ha en traktor, bilar och juice

• Mia W

Vår Li (fyllde 2 i juni) sa för någon dag sedan helt utan vidare anledning:
    "Snaart böjja de snööa å då komme tomten! Jag vill ha sidor då! Fö då ska ja åka sidor me mamma å pappa!"
    Så skidor kan nog vara ett tips faktiskt, även om det låter tidigt. Vi åkte lite slalom med henne redan i vårvintras (vi plogade och hon åkte mellan våra ben) och det gick faktiskt bra och hon älskade det. Sedan har hon länge gått och sneglat på mina längdskidor.

Li´s önskelista enligt henne själv lyder

*Skidor
    *Pippikläder, alltså inte sådana som Pippi har utan av det märket i form av pyjamas,tröjor, mockasiner mm. (såna som finns på Åhléns)
    *Trosor (hon vill vara stor nu då hon är 2 år och vill sluta med blöja)
    *Pippi Långstrump-filmer
    *Böcker
    *Godis
    *Snowracer att ha i pulkabacken

Andra tips på saker för en 2-åring i vinter:
    *Spark med liten plog
    *Böcker, CD och filmer av Astrid Lindgren. Li älskar Saltkråka, Pippi, Emil och Bullerbyn.
    *CD med Bröderna Slut som sjunger roliga sånger om Pettson och Findus (är riktigt bra så vi vuxna står ut att höra gång på gång!)
    *CD + bok om Klas Klättermus och de andra djuren i HackeBackeskogen
    *Dockskåp i trä (inga smådelar med andra ord)
    *Te-servis (Li älskar sin och har på sistone börjat ha tebjudning ofta)och matservis i miniatyr (Ikea har billigt)
    *Kastruller och låtsasspis
    *Varm bävernylonsoverall
    *Skottkärra att dra på gården
    *Hink och spade (funkar lika bra i sand som i snö)
    *Prenumeration på Disneyböcker (typ Kalle Anka)
    *Uppblåsbar gummihäst som man kan studsa på (typ som en studsboll man kan sitta på fast i hästform)
    *Bakset för små i form av liten kavel, några formar och ett förkläde
    *Större säng om hon inte bytt från Spjälsäng än. Vi önskade oss en billig svart växa-säng från Ikea då Li fyllde 2 (ser ut som av smide) med tillhörande sängbord och en sängkorg under i rotting)
    *Bilmatta att ha på golvet

• Jalapeno

spis behöver inte ta så stor plats. Jag fick min pappa att göra en "bordsspis", alltså en platt sak med två plattor och vred. Kompletteras med fördel med ikeas kastrullset och serviser

• Mia W

Jag håller med om att Ikeas kastrullset och serviser är superfina. Vi har köpt dem åt vår dotter också! Dock är ett tips att även önska sig en servis i emalj/"plåt" som finns på olika leksaksaffärer. Vi köpte vår i en söt liten picknicväska i korgmaterial. Fördelen med att ha en servis i ett sådant material är att den inte går sönder utan kan slängas och tappas i golvet utan att det blir en massa farliga vassa bitar överallt om olyckan är framme.

• AlexiaGiulia

Passa på å önskar saker som hon kan ha till vår å sommar oxå... Inte så kul nu men till sommaren blir de.....

• Pyssilullan
    PUFF!!

VAD HAR ALLA ERA 2 ÅRINGAR för saker där ute?
    TIPS???

Vad kan man önska sig för kläder förutom overall?
Svar på tråden Vad kan Min dotter önska sig i 2 års present? TIPS!