• Lady Lovelocks

Gorby piroger som smakade minst sagt dåligt...

Idag skulle min sambo käka Gorby-piroger som var inköpta dagen innan. Det var en såndär stor påse ni vet, med många i.
    Men dessa piroger var på något vis dåliga, och smakade mögel!

Har mailat till Dafgårds vid flertal tillfällen tidigare och klagat på just pirogerna som ibland knappt ens varit bakta, och även smakat dåligt och till och med sett helt konstiga ut en gång innan.

Idag fick vi återigen slänga en hel påse för 70 spänn.

Nu börjar jag faktiskt lessna på deras dåliga kvalitet. Bara sitter här och väntar på att sambon ska börja må illa.

Har ni liknande upplevelser?

Ska maila dom och klaga, så om nån annan har samma erfarenheter så kunde det ju vara bra att länka med denna tråd i mailet.

• Svar på tråden Gorby piroger som smakade minst sagt dåligt...
  • smurfis75

Kunde du inte ha tagit tillbaka dom till butiken då? Om ni hade kvittot kvar vill säga..

• Polgara

En gång så köpte vi stor coca cola falska och då vi öppnade den så pyrde det ut en stank som gjorde att man blev tårögd!Förvånad

Min man smakade och började spotta och fräsa!!!Vi ringde bums och frågade vad vi skulle göra,efter samtalet skickade vi hela flaskan med dess innehåll för analys.Fick svaret att den innehöll rester av ett mycket starkt rengöringsmedel och hur det hade kunnat gå vidare kunnde de inte svara på..så klart!Men vi fick ersättning i pengar iaf.

Så nästa gång skicka tillbaka skiten och begär pengar tillbaka!

/Polgara

• Lady Lovelocks

Har mailat nu och begärt pengarna tillbaka. Både kvittot och hela förpackningen är tyvärr slängda.

Vår ICA är jättefin och fräsch, och det har aldrig varit några problem med nåt annat från den butiken. Enbart Gorbysarna. Så det är inte ICA som strulat. Deras frys och kyldiskar håller väldigt bra temperaturer. Jag brukar faktiskt kolla det då och då, eftersom det så ofta står i tidningarna att affärer missköter sig på den punkten. Dom lägger hellre aldrig upp några berg av varor i frysdiskarna, så att de varor som är på toppen inte nåt ner till någon kyla så att säga. Me like min Ica!

Kontakta Miljökontoret tycker jag det är Dafgårds själva som bör göra, men tack för tipset ändå.

• Lady Lovelocks

Nu ringde dom! Dom hade fått in fler klagomål på Gorbysar, så hon ville veta datumet och så. Men det har vi ju inte kvar.

Kontentan - Om ni inte vill bli sjuka, så handla nåt annat än Gorbys.

• Laire

Har samma erfarenheter med Billys Panpizza (samma företag), oftast smakar de jättegott,men vips får man en bit som faktiskt smakar mögel (har hänt mer än ett par gånger)! Har slutat ätit dem nu, men det är synd. Och inte kom man sig för att ringa och klaga

Varför bli det man kan bli istället för det man faktiskt vill bli?
  • Lady Lovelocks

*gulp* Jag som har en hel påse Billys oxå i frysen...

Det verkar ju vara ett helt otroligt dåligt skött företag, ingen som helst kännedom kring livsmedel?

• sara81

Om man skickar in det som är kvar i påsen så går dom igen noggranna tester för att se vad som blev fel i produktionen. Jag tror nog att dom har ganska bra koll på livsmedel men däremot så kan transporterna förbättras och även butikens agerande när leveransen kommer.
    Jag har jobbat med att leverera mat osv till butiker och det händer mer än en gång att frysvaror får stå framme i värmen innan någon kör in dom i frysen + att det är väldigt sällan som någon kollar att det har rätt temp när man levererar varorna.

Nu säger jag inte att Dafgård aldrig gör fel, men det kan vara många orsaker till att varan blir dålig.

• Laire
    sara81 skrev 2006-08-17 12:24:07 följande:
    Om man skickar in det som är kvar i påsen så går dom igen noggranna tester för att se vad som blev fel i produktionen. Jag tror nog att dom har ganska bra koll på livsmedel men däremot så kan transporterna förbättras och även butikens agerande när leveransen kommer.Jag har jobbat med att leverera mat osv till butiker och det händer mer än en gång att frysvaror får stå framme i värmen innan någon kör in dom i frysen + att det är väldigt sällan som någon kollar att det har rätt temp när man levererar varorna.Nu säger jag inte att Dafgård aldrig gör fel, men det kan vara många orsaker till att varan blir dålig.
    Eller att man väljer fel bil när man levererar.

På Coop där jag jobbade i sommar fick man slänga flera ton (!) köttfärs eftersom något pucko skickat dem i en fruktbil istället för att skicka dem i en kylbil.
  • Laire

Kan tillägga att det hände två-tre dagar i följd! Så trots att köttfärsen förstörts skickade puckot dem i en fruktbil igen.

• Dino78

Har aldrig fått dåliga sådana och vi brukar köpa storpack. Har ätit mååånga såna i mina dagar. Tycker dom är riktigt goda faktiskt, t o m dottern äter dom!
    Men pengar ska du ju ha tillbaka, helt klart!

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Gorby piroger som smakade minst sagt dåligt...