The Dreamer skrev 2006-08-19 10:11:35 följande:
åhh...så många bra tips ni kommer med...Jag tror att jag har en relativt nyskapande idé (har inte sett eller hört att det finns detta på annat håll i alla fall.. )Så snälla ni är...Det låter som att det kommer bli dygnet runt jobb (i princip) i början, men bli lite lättare senare, och bäst är om det går så bra att man bara kan ha sitt eget företag som jobb...Hihi...ni får mig ju att vilja starta nu på en gång...Fast, som jag sagt tidigare, kommer jag ändå vänta till jag gått ut skolan och har fast anställning innan jag börjar, så man har sin inkomst i alla fall...Tusen tack för alla tips.. De behövs verkligen..
jupps första tiden är det mest hundgöra i form av att knyta upp leverantörer och skaffa kunder och det är mega viktigt att tänka på att aldrig låta en kund gå missnöjd...för det kan sabba hela verksamheten
Bokföringen tar man helst hjälp med i början(en bra redovisningsbyrå lär dig då exakt hur det går till för att du ska kunna göra merparten själv)
För mig behövdes tre gånger för att klara det själv förutom bokslut men rekommenderar att ha en redovisningsbyrå i ryggen för man dyker på frågor som amn itne alltid kan svara på själv...(har trots allt utbildning som redovisningsass själv men har ändå tagit hjälp eftersom man inte är objektiv och det ibland är svårt att inte ha ett bollplank)
Tycker det låter mega sunt att du satsar klart på din utbildning för det gör att du inte är lika beroende av din företagside för din försörjning och då slipper man magsår

när det i perioder går tungt och dessutom har du nåt att falla tillbaka på om det inte funkar iaf...
För trots allt är det väääldight många företag med bra ideer som aldrig iaf blir nåt...
En bra företagare som lyckas är en som brinner för det den gör, som lever andas och "är" sin företagside...