• Miio Min Miio

Vad tycker ni om mataffären LIDL?

vad tycker ni om lidls produkter.vi kan handla en del fryssaker å juice,kakor,chips,godis läsk.å frukt å grönt.men vi handlar aldrig några köttprodukter därifrån.speciellt inte efter en gång jag köpte köttfärs därifrån som smakade urk å ingenting.sen läste jag att dom hade en massa kemikaliker å äckel saker..istället för rent kött .en del saker är bra,men en del saker är urk tycker jag.vad tycker ni?

• Svar på tråden Vad tycker ni om mataffären LIDL?
  • luffilu

jag vägrar gå på lidl, bara kassan säger väl de mesta, hur fasen ska man hinna packa ner sina saker? de finns ingen "slutstation" där ju.

• Laire

Handlar aldrig där, gillar inte deras personalpolitik.

Har fått veta mycket om dem, och inte genom någon bryllings bortadopterade sons svärfar utan en person som var butikschef på Lidl och var på kurs nere i Tyskland men som inte klarade av att behandla personalen som han var tvungen.

Varför bli det man kan bli istället för det man faktiskt vill bli?
  • Sallisen

Vi köper mycket mat där. Deras kött är jättefint, absolut inget fel på det. Fel i enstaka partier händer nog alla affärer (hänt flera gånger på en Willys vi handlade på förut).

Vi köper mjölk, creme fraiche, cambembert, drickyoughurt, kaffe, kalkonpålägg, kött, glass, chicken nuggets, saft, mellanöl, dricka, rengöringsmedel, tvättmedel, tvål, soppåsar cornflakes, potatismospulver mm mm.

De har mycket bra saker men även en del som vi inte gillar. Man lär sig efter några gånger vad man själv tycker om och inte.

Och han skall torka bort varje tår från deras ögon... Upp 21:4
  • Trikarn

En av mina närmsta vänner har jobbat där..FYYYYYYYY *************

personal politiken suger ..

handlar städvåtlappar " vipes" där dock.....men det är det enda....Har inte hittat dem så bra ngn annan stanns..

• Sallisen
    luffilu skrev 2006-08-17 19:29:23 följande:
    jag vägrar gå på lidl, bara kassan säger väl de mesta, hur fasen ska man hinna packa ner sina saker? de finns ingen "slutstation" där ju.
    Man ska inte packa ner vid kassan. Man lägger tillbaka varorna i vagnen och packar en bit ifrån kassorna, oftast vid fönstren där det finns en hylla avsett för detta.

En helt vanlig tysk modell, kan kännas konstigt för oss som inte är vana men i Tyskland funkar det så på många ställen (ja, alla jag varit på).
    Och han skall torka bort varje tår från deras ögon... Upp 21:4
  • emmizenma

Handlar inte där. Vill inte stödja en kedja som behandlar sin personal på det sättet som de gör.

• Nbottning

Jag tror inte LIDL är bra för varken miljö eller människa.

• fisbubbla

luffilu

Ja, deras kassasystem alltså. Såg senast jag var på Lidl hur två tanter stog och försökte hitta sina egna saker i den stora högen av varor. Nästan så man får lust att gapskratta. Varför vill man storhandla på Lidl?

• luffilu

va jobbigt, packa upp och sedan packa ner och sedan packa i påsar! dessutom som dom andra i tråden tycker jag att personalpolitiken är kass, efter de man har läst.

Svar på tråden Vad tycker ni om mataffären LIDL?