Hmm.. Törs jag skriva här???
Har arbetat på Lidl i tre år... Vet allt om deras personalpolitik osv.
Det finns EN sak som jag tycker om med Lidl; ALLA varor tas bort i GOD tid innan de går ut i datumet!!
Det kan man inte säga att ICA och de andra gör precis..
De har inga heltids tjänster förutom på butikscheferna och vissa stf. De "vanliga" butiksmedarbetarna (slavar) får bara arbeta 20h/v.
Nu har de skurit ner ännu mer på folk!!!
under tiden som jag varit mammaledig.
Nu är de 3 st på morgonen som ska plocka upp alla varor innan öppning.
Det är minst 10 EU-pallar som är staplade ca 3,5 meter uppåt!!!
Min rygg och axlar pajade pga av detta.. Min arm domnar bort och fingrar svullnar,,, Många får problem med ryggen.
Jag hade mer än gärna gått upp i tid. Jag hade en tjänst på 25h/v pga jag var redan fast när det sänkte timmarna. INGEN pallar med en heltidstjänst där! Då ska man vara robot!
De inventerar minst varannan vecka på kvällen, finns inga rullande scheman utan de kan man få veckovis. Distriktscheferna är hitlerutbildade och bara går runt och kommenderar och pratar i mobil.
Så jag kan väl säga att efter dessa tre år har jag inte mycket gott att säga om denna kedja!
Sa upp mig i maj eftersom de inte ville ge mig ett schema som fungerade med dottern på dagis....
ÅÅ, en sak till! Jag har en massa år erfarenhet av butik och ville jobba upp mig i grad, slet som ett djur och lärde mig allt som krävdes; Nej, en lillskit UTAN erfarenhet och som inte skötte sitt arbete perfekt fick jobbet!!!!! Han skulle inte få lika hög timmpeng som mig!!
De vill ha oerfarna som helst inte kan ngt om det fackliga anställda...
Ujuj, jag kan kasta skit jag!
Något Ni undrar över?? Fråga! Jag säger sanningen!