• Miio Min Miio

Vad tycker ni om mataffären LIDL?

vad tycker ni om lidls produkter.vi kan handla en del fryssaker å juice,kakor,chips,godis läsk.å frukt å grönt.men vi handlar aldrig några köttprodukter därifrån.speciellt inte efter en gång jag köpte köttfärs därifrån som smakade urk å ingenting.sen läste jag att dom hade en massa kemikaliker å äckel saker..istället för rent kött .en del saker är bra,men en del saker är urk tycker jag.vad tycker ni?

• Svar på tråden Vad tycker ni om mataffären LIDL?
  • suzolina

har jobbat och jobbar fortfarande extra på ALidl butik och vi handlar det emsta där...att de pratas mycket om dålig personalpolitik förstår jag inte varför...en sak är dock säker de behåller ingen som inte sköter sitt jobb ...

• suzolina

dock köper vi inte sylt där och tvättmedel

• Barry77

Lönen de anställda får där har jag hört varit minimal..
    även butikschefen fick dåligt vad jag hört..
    och de vill väl ej ha 100% tjänster där va?

• suzolina

Barry : jag fick bättre betalt än på ica i alla fall ...sen vet jag inte om det stämmer med 100 % heller då vi hade några som jobbade heltid...

• Lörpa

handlar blöjor och välling och våtservetter där. Ibland slinker det ner lite mat.

• Nyfiken gul
    Vi handlar nästan allt på Lidl..

På vårat Lidl där vi bor (Hudiksvall) är det rent o fräscht och snyggt...

Är själv gammal kassörska från Vivo-tiden o jag kan LOVA att våra villkor var en smäll upp  i arslet många gånger.... Lidls villkor är inte ett dugg sämre än det kan jag lova....  ALL butikspersonal har löner åt helskotta, villkor för slavar och chefer från SS-armen..... Ica, willys, konsum.... diffrent name, same shit... Skrikandes

Det enda jag inte gillar med Lidl är deras dåliga sortiment av köttvaror.... vilket är synd....

Numera finns ju även Felix, Findus, Arla representerat.... O fler kommer.....
  • Nyfiken gul
    kassasystemet by the way.....

åk o handla mat utomlands så får ni se hur det ser ut där.....
  • Fru Bryngelsson

Hmm.. Törs jag skriva här???
    Har arbetat på Lidl i tre år... Vet allt om deras personalpolitik osv.
    Det finns EN sak som jag tycker om med Lidl; ALLA varor tas bort i GOD tid innan de går ut i datumet!!
    Det kan man inte säga att ICA och de andra gör precis..

De har inga heltids tjänster förutom på butikscheferna och vissa stf. De "vanliga" butiksmedarbetarna (slavar) får bara arbeta 20h/v.
    Nu har de skurit ner ännu mer på folk!!!Förvånad under tiden som jag varit mammaledig.
    Nu är de 3 st på morgonen som ska plocka upp alla varor innan öppning.
    Det är minst 10 EU-pallar som är staplade ca 3,5 meter uppåt!!!
    Min rygg och axlar pajade pga av detta.. Min arm domnar bort och fingrar svullnar,,, Många får problem med ryggen.
    Jag hade mer än gärna gått upp i tid. Jag hade en tjänst på 25h/v pga jag var redan fast när det sänkte timmarna. INGEN pallar med en heltidstjänst där! Då ska man vara robot!

De inventerar minst varannan vecka på kvällen, finns inga rullande scheman utan de kan man få veckovis. Distriktscheferna är hitlerutbildade och bara går runt och kommenderar och pratar i mobil.

Så jag kan väl säga att efter dessa tre år har jag inte mycket gott att säga om denna kedja!
    Sa upp mig i maj eftersom de inte ville ge mig ett schema som fungerade med dottern på dagis....

ÅÅ, en sak till! Jag har en massa år erfarenhet av butik och ville jobba upp mig i grad, slet som ett djur och lärde mig allt som krävdes; Nej, en lillskit UTAN erfarenhet och som inte skötte sitt arbete perfekt fick jobbet!!!!! Han skulle inte få lika hög timmpeng som mig!!
    De vill ha oerfarna som helst inte kan ngt om det fackliga anställda...

Ujuj, jag kan kasta skit jag!Cool

Något Ni undrar över?? Fråga! Jag säger sanningen!

• izadora

Ni som bojkottar LIDL pga av deras personalpolitik. Handlar ni på Toys r Us? Det var samma hallabalou när de började öppna butiker i Sverige. LIDL kan ju inte betala ut löner under avtal och personalen får vara med i facket. Det finns fler och fler svenska arbetsplatser som inteheller gillar facket. Det gör inte jag heller, anser att de har spelat ut sin roll i dagens samhälle.
    Jag tycker LIDL är jättebra och handlar mer och mer där eftersom de får in mer och mer svenska varor. De tyska de har är superbra. Tyskarna tummar aldrig på kvaliteten. Vad gäller deras köttfärs är det nog lika mycket kemikalier som det är i tex ICAs eftersom den också håller sig i över en vecka.
    Och nej jag jobbar inte på LIDL, men skulle kunna jobba där lika gärna som på ICA

• AE77

Vi handlar deras våtservetter (som är de bästa och billigaste )Frukt och grönt är ju mycket billigare där än tex. på ICA och det är fräscht. När jag tänker efter så... ja, vi handlar rättså mycket på LIDL. Kan säga att grillkorven och falukorven görs här i Sverige, på Lithels. Så det är inte bara utländska grejor.

Svar på tråden Vad tycker ni om mataffären LIDL?