• Car0lina

    Brukar ni handla på ikea?

    Vad brukar ni handla på ikea. Om ni svarar ja.
    Jag brukar handla där. Allt möjligt, möbler kökstillbehör. Glas, tallrikar ja allt.

  • Svar på tråden Brukar ni handla på ikea?
  • nublu

    Sist vi handlade på IKEA blev det nya madrasser. Satsbordet Poäng, matsalsbordet Norden och köksbord och stolar har vi också köpt där.

    Blandar ut det med loppis och ärvda grejer så att det (nästan) inte märks att vi gillar IKEA.

  • Jag är Dinah

    Ja

    Handlar allt möjligt där nu senast deras nya schäslong.

  • Anna Paulita

    Ja det gör vi, men jag försöker inte handla allt där, fast det är svårt när det är så bra priser och som ngn annan skrev, när man har små barn lägger man kanske inte en förmögenhet på dyra möbler, tyvärr är ju risken stor att de förstörs.

    Just nu vill jag gärna ha en ny soffa, har i dagsläget en EKTORP och de kommer ju som bekant från IKEA, men med ett barn på 2½ och förhoppningsvis ett barn till i framtiden så känns det inte aktuellt att lägga dyra pengar på en designersoffa som kommer kräkas, slippas, hoppas och allmänt behandlas illa.

    Förutom IKEA har jag handlat möbler på MIO, Folkhemmet, men fyndar gärna äldre möbler på typ Blocket ect. Gillar en blandning av nytt och gammalt, just nu är det en kökssoffa jag letar efter. ;)

  • Laire

    Nästan hela hemmet är Ikea, bor tre km från Ikea och det är den möbelaffären som gäller i vår prisklass så vi handlar det mesta där.

    Dock får man sålla mycket, de har extremt konstiga saker ibland


    Varför bli det man kan bli istället för det man faktiskt vill bli?
  • April Mamma

    Japp, väldigt ofta....tar mig ca 10 min att gå dit. Perfekt....men dyrt kan det bli ..

  • Lady Lovelocks

    Bor praktiskt taget brevid ett IKEA, så jag är där oooofta, ibland ett par gånger på en vecka.
    Handlar allt möjligt där.

  • Prego75

    Vi upptäckte nyligen att hela vårt hem består av IKEA-möbler. Undan för undan har IKEA trängt ut alla de andra möblerna så den ENDA möbel vi har som INTE är från Ikea är ett ärvt skrivbord. Lite tregiskt nästan. Det positiva är att folk inte tror att våra saker kommer från Ikea, så uppnbarligen skriker inte vårt hem Ikea, rakt ut! Sedan kommer iofs inte våra andra inredningsdetaljer från Ikea, "bara" själva möblerna".

    Och ja, vi bor i en IKEA-stad! Och ja, personalen på Ikea känner igen oss och hejar glatt då de ser oss. Ingvar Kamprad borde ta med oss i sitt testamente!

  • Marie IE B

    Lite småsaker brukar väl slinka ner, dörr- och badrumsmattor, värmeljus och så men jag är definitivt ingen storhandlare på IKEA. Är där max 1 gång/mån eller 1 gång varannan månad. De möbler vi har hemma som är IKEA är köksmöblerna, ett gammalt Åbo-kit, bokyllan Akrobat i vardagsrummet (som jag f ö hatar!), 2 solstolar Brommö på altanen och 3 st Billy i TV-rummet. Just nu är det ny TV-rumssoffa på gång och då har vi spanat in ett par varianter på IKEA som vi ska in och provsitta i nästa vecka, det står mellan Lund och Tylösand.

Svar på tråden Brukar ni handla på ikea?