• Anonym (lillasyrra)

Min bror hoppade från en bro i natt.

Känner mig så ledsen.
    När jag var 15 år tog min storebror självmord, han blev 24 år, så jag är väldigt mån om mina syskon, man blir väl automatikst det när man förlorat någon.

Har en halvbror ( räknas inte som halv) somalltid varit svarta fåret, dock inte i familjen, utan i skolan och så.
    Han har både Damp och ADHD så han har inte haft det så lätt.
    Men för 2 år sedan hittade han sin drömtjej, 19 år, han 30, men de gifte sig och allt verkade vara frid och fröjd.
    Hörde på avvägar att hon i bland kunde vara riktigt elak, men då förstod jag henne för han kan ju vara rätt jobbig, men trodde inte det var värre än vanligt kärleksgnabb.
    Förr var han väldgt ledsen, innan han träffade henne och tog hårt om flickvänner gjorde slut osv.,och han skar sig i handlederna och så,men efter att han träffat denna tjejen var han så lycklig.
    Men för ett halvårsedan beslutade de sig för att skilja sig, men hon har bott kvar för det är så svårt att få lägenhet, och min bror har väl gjort det mesta för att hon ska vilja bo kvar, och det blir en del tjafs dem i mellan.
    I natt ringde dock telefonen hos min pappa med hans familj, min bror hade hoppat från en hög bro, ner i havet.
    Han hade bråkat med sin fru och de var lite fulla och han sa att han skulle hoppa och hon hejjade på, typ, gör det då, dö med dig osv.
    Han hoppade.
    Hon gick hem och la sig.
    En båt hittade honom medvetslös och ringde ambulansen.
    Han klarade sig och pappa åkte så klart dit i natt och min bror bara grät och grät.
    Han var förtvivlad och pappa pratade med honom och så, min bror ville till vår farmor oh farfar, hem ville han då inte.
    Han va rädd för att frun skulle bli arg eftersom hans hemnycklar försvann ner i djupet!
    Pappa sa att det viktigaste är ju att han lever, men det var då han hade berättat att hon hejjade på honom, men att de båda var fulla.
    Min bror mår bättre och uppskattade att pappa kom, nu ska han sova borta, men pappa erbjöd sig tala med frun, och det ville han så gärna min bror, han klarar det inte själv, även om vi i familjen igentligen inte vill lägga oss i, men man får ju ställa upp när det behövs.
    Jag kan förstå att man bråkar och säger jävligt elaka saker, men att bara gå hem och lägga sig efter att ens man hoppat från bron, den var väldigt hög, så det var ett under att båten såg det och fiskade upp honom, annars hade han drunknat, eftersom han var medvetslös.
    Alltså, det är rätt rått gjort.
    Eller är jag elak som dömmer henne?

• Svar på tråden Min bror hoppade från en bro i natt.
  • Snakeheart

OlgaMatildah: Händer MYCKET mera sånt här och liknande än man tror när man tex läser tidningar och så.. för det ska "tystas ner" vad det verkar... Därför känner mååånga inte till hur världen verkligen ser ut...

• Kräftan74

Vilken j***a sinnessjuk brudSkrikandes
    Hon skulle ju sättas dit på mordförsök anser jag.

• Hajjak

Blir helt matt av att läsa detta!!
    HUR är en människa skapt som, som gör som denna kvinna?!
    Nej, du är INTE elak eller fördömande..........det är kvinnan ifråga som är det! Grav empatistörning...*ofattbart*.

• Anonym (lillasyrra)

Jag kan inte säga annat än tack för era ord.
    Vad som har hänt är att han mår väldigt dåligt, och inte själv inser just nu att det bästa är att vara ifrån henne.
    Han mår skit, men de bor i allafall inte ihop, än så länge.
    Hon anser att hon inte gjort något fel och att han själv valde att hoppa.
    Det hon har sagt till honom ( som jag hört) sedan sist är att hon är trött på han strul och ska han hålla på så här så hoppas hon att han dör på riktigt, så hon slipper oroa sig.

Jag hatar henne.

• skrattigtjej
    Anonym (lillasyrra) skrev 2006-08-25 22:27:43 följande:
    Jag kan inte säga annat än tack för era ord.Vad som har hänt är att han mår väldigt dåligt, och inte själv inser just nu att det bästa är att vara ifrån henne.Han mår skit, men de bor i allafall inte ihop, än så länge.Hon anser att hon inte gjort något fel och att han själv valde att hoppa.Det hon har sagt till honom ( som jag hört) sedan sist är att hon är trött på han strul och ska han hålla på så här så hoppas hon att han dör på riktigt, så hon slipper oroa sig.Jag hatar henne.
    Men snalla nan vilken brud, ha ni bet henne soka hjalp...???
    ja mena shyst och psyka en kille som alska en och som man vet e sjalvmords benagen.. och vada  inte hennes fel Förvånad tycker hon verkligen inte de Förvånad shit assa.
    Jag sj ha vat narma pa sjalvmord och ja vet hur de kan kannas...
    och jag vart narma flertal gr.. Men da framlinga jag inte kanner och min bastis raddat mej tacksam for de annu...
    hoppas bara att din bror hitta sej sj och detta later kanske elakt.. ej menat sa...
    men jag mena bara att din bror kanske fick en valsignelse att inse att hon inte va bra for honom... och han valde ju ratt tillfalle nar dem raddade honom.. och hon ush hon vill jag inrte ens prata om... vilken hemsk tanke att man onska nan dod..
    jag skulle aldrig onska nan dod pa redigt, nan jag kanner.. aldrig..
    ush hoppa din bror mar bra och kram fran mej te er bada...
    Emmy
  • Anonym (lillasyrra)

Dina ord betyder mycket!
    Jag förstår precis vad du menar, och at han snart inser vilken häxa hon är.

• Birgitta2

En människa som ser en annan försöka begå självmord och inte gör något, anser jag är att betrakta som någon som begår mordförsök. Ärligt talat. Jag är faktiskt inte ens säker på att det finns en straffsats i detta, men i så fall skulle det vara underlåtelse att rädda liv. Men den tjejen måste vara klart psykiskt störd i mina ögon.

Jag hoppas verkligen din bror mår bättre och att han kommer över detta. Ge honom en stor kram från mig!

• Anonym (lillasyrra)

Det ska jag verkligen göra birgitta!

• jenny23

Nä nu kokar jag av ilska, vilken ond människa!!
    Inte ens min värsta fieende skulle jag bara se på o gå därifrån.
    Man är bara inte frisk om man gör så.
    Hoppas din bror får all stöd utav er så han kan gå vidare o aldrig mer ens titta åt hennes hål.
    Jag hoppas också hon får hjälp så inte nån annan starkare träffar på henne.Ge din bror massa kramar o kanske till o med vissa honom detta tråd så han ser att fler stödjer han.

• skrattigtjej
    ts menae du mej med detta inlagget
    Dina ord betyder mycket!
    Jag förstår precis vad du menar, och at han snart inser vilken häxa hon är.

Generad isf vsg... krama om
    Emmy
  • mamma69

Hejsan! Visa honom allt vi har skrivit här så kanske han fattar att hon inte är som hon ska!!!! Han behöver hjälp för sig själv, utan denna idiot till kvinna( om man nu kan kalla henne det ).

• Anonym (usch)

lider verkligen med dej din familj och din bror som råkat ut för denna hemska människan!

fattar inte hur man kan göra så...usch fy och på på henne...blir så arg!!!

Hoppas ni får det bra till slut!
    Lycka till

• Bubbelbarn

Hoppas din bror får upp ögonen och inser vilken idiot till fru han har.
    Fast som man brukar säga....Kärleken är blind!
    Tur att han överlevde och att han har en familj som är villiga att hjälpa honom!

• Anonym (kinkig)

stog hon och såg på när detta skedde? isf är hon ett svin aj..
    i annat fall beror det på. om han innan hotat emd att ta livet av sig så är realtionen väldigt logisk då man till slut tröttnar

ta han om din bor, kan itne annat än tycka syn och sörja med dig. låter ävldigt jobbigt spec emd tanke på tidigigare

Svar på tråden Min bror hoppade från en bro i natt.