• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • Einnej

Ellihur så om man hamnar under BMI 35 när man håller på med tabletterna måste man betala full pris då?

• Alyssa

Einnej jag har en teletid med min läkare ang R så jag ska fråga henne om detta med högkostnadsskydd. Jag har ett BMI på 32 så vi får se vad hon säger. Har teletid mellan 15.30-16.00

Jag har också undrat över detta. Men en jag känner som hade BMI under 35 så gällde högkostnadsskyddet på Reductil.

• Einnej

Alyssa: Ja jätte gärna Det vore kul att veta vad dom säger ang det. Jag har mailat apoteket för att få klarhet i högkostandsskyddet också, rapporterar när jag får svar!

• Visslan

Ellihur..
    Tack tack för din peppning..
    Klart vi ska klara det du

I dag ska jag i alla fall ta barnen på en promenad och mig själv då med.. hehe..
    Jag har ju så svårt att äta, det är ju mitt stora problem.. jag äter inte för mycket, jag äter för lite så därför står min vikt still.. så det är bara lite motion som fattas tror jag så blir det nog snurr på det hela.

Lycka till nu..

Kram M

• Ellihur

Alyssa och Einnej...
    Jag tycker att ni ska säga till doktorn att ni HAR legat på BMI 35, ni har lyckats med att gå ner själva till det BMI ni ligger på idag. Då kan ni ju fråga om man ska behöve gå upp igen till BMI 35 för att få "R" utskrivet på högkostnadsskyddet. Ibland kanske man måste vara fräck för att komma någon stans här i livet.

Jag vill absolut inte uppvigla till lögner utan jag tycker inte att ett BMI ska avgöra om en människa ska få hjälp med att gå ner i vikt.

Alyssa.. hoppas nu att läkaren ringer, det är ju olidligt med att vänta och vänta...

Kram

• Einnej

Ellihur: Tack för tipset

Men tror du inte om man säger det att läkaren hoppas på att man kan gå ner själv igen då?! Hoppas inte!! Man få väl gå och ljuga hos olika tills man får som man vill antar jag...

• Ellihur

Vissaln...

Äter du "R"? Konstigt att du inte går ner, fast du äter så lite. Prova med att äta var annan timma, inte fulla måltider utan frukter mellan måltider, då håller du förbränningen uppe hela tiden och då borde funka. Prova!!!

Min kusin åt fulla mål (dock inte så stora potioner för hon var ju igentligen inte så hungrig) var 3:e timma och gick ner 17,5kg på ett halvår ---utan Reductil---

Kram E

• Ellihur

Einnej...
    Du kan ju säga att du inte går ner nå mer, fast du äter sunt osv... Att det står stilla

• Visslan

Ellihur.

Ja det är det jag tycker är så märkligt jag med.. Tror att jag ska ringa min dr och se om jag kan få en högre dos.. Nu jäklar får det vara nog med fetteriet
    Kram

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)