• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • GULDHJÄRTA

Meisje, usch vilken otrevlig läkare, synd att du skulle råka ut för honom.
    Sockerpiller? vad konstigt att jag lyckats gå ner 9 kilo på mindre än två månader, jag har provat ALLT som finns i bantningsväg, det enda som funkat på mig är Reductil, just för att jag känner mig mättare, och mindre sockersugen.

Skulle vilja fråga den läkaren, om det är sockerpiller, varför måste man då ha recept på dem? och varför finns dem i fass? varför får man inte ta dem i samband med högt blodtryck om det bara är sockerpiller?.

Boka tid hos en annan läkare som har människo respekt. Säg till på VC precis som det är och kräv en annan läkare, eller träffa läkaren en gång till och fråga dem här frågorna, vi är många som har blivit hjälpta av Reductil.

Stort lycka till, med bebisen och bantningen sen.

• Småbarnsliv

Ellihur..... Aha, okej ja nej för jag känner ju inte för att knapra dessa dyra tabletter om man måste betala dem hela själv då vi redan har det jobbigt ekonomiskt..... Jag åter just nu metformin, är det ungefär samma sak???

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Mamma till två underbara barn.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?
  • michiara

wow jag har haft den bästa dagen idag sen jag började med tabletterna.. idag har jag upplevt allt ni har pratat om ang hunger och suget.. sååå underbart

~~* vad vore livet utan - pepsi max *~~
  • Ellihur

Småbarnsliv....
    Metformin vet jag inte vad det är, men jag slog upp det på Fass. Om det är så att du har diabetes typ 2 så får du Reductil utskrivet på högkostnadsskyddet om du har över BMI 28, och det har du om jag räknade rätt (drygt BMI 30).

Prata med din läkare om R, men glöm inte att du måste köra med motion och ändrade kostvanor oxå. R är en suverän hjälp, pga att man inte blir hungrig på samma sätt. För oss flesta här så funkar det bra, men inte för alla.

Lycka till

• Småbarnsliv

Ellihur.. Jag har inte diabetes, utan jag äter metforminet för jag har pco

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Mamma till två underbara barn.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?
  • Alyssa

Hej tjejer idag väntar jag samtalet från läkaren
    Vägde mig imorse och jag har gått ner2.2kg!
    Såå glad, har ändrat om min kost nu för att vikten kryper sakta uppåt.

Nu när "snöstormen" är här så är det inget väder att gå ut och promenera i. Ska bli skönt när det lagt sig så man kan gå ut med barnen igen. Sitter instängda här nu, höstlov o dottern tjatar om att gå till dagis.

• michiara

Ska bli spännande att väga sig och mäta på fredag *hoppas dagarna går fort* för nu känner jag verkligen på kroppen att nåt har hänt

~~* man kan få läkarleg i cornflakespaketet *~~
  • LiNdA med SaBiNa o JoPPe

Fungerar verkligen dessa piller?
    En kompis till mej känner en läkare som skriver ut Reductil. Jag har blivit erbjuden, men är skeptisk. Jag är absolut inte fet, väger 65 kilo till mina 166 cm...det är ju bara gravkilon kvar.

Enligt min kompis så går man ner i vikt utan att knappt behöva göra nått. Hon gick ner från 68-50 kg när hon åt Reductil.

• Alyssa

Det låter som en väldigt oseriös läkare måste jag säga Linda...

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)