Värmland/karlstad med omnejd del3
Hej Tjejer
Tänkte att vi skulle fortsätta med en tråd till!
Hej Tjejer
Tänkte att vi skulle fortsätta med en tråd till!
ellet: Grattis till IVF remissen! Visst är det en underbar känsla samtidigt som det är liiite skrämmande!
Grattis Ellet, bra att ni tog beslutet om IVF, även om det är dyrt så får ni ett ordentligt försök i alla fall
Välkommen Solkattan! Jag är jättenöjd med bemötandet vi fick under vår fertilitetsutredning, det gick hur bra som helst, och vad jag har fattat av andras inlägg här på FL är det mycket längre väntetider på andra ställen i landet än här i Värmland, både vad gäler utredning och ev. behandling, t ex IVF. Lycka till!
Tack för svaren. Alltid trevlig att känna sig välkommen.. :)
Får man vara nyfiken o fråga vad en IVF kostar Ellet?
Hej, här kommer ytterligare en värmländsk syster!
Jag o min sambo har försökt bli med barn sen nov -05, jag hade ett mf i början av juni, och nu står vi på ruta ett igen... jobbigt, som säkert många av er vet
Solkattan, det kostar inget om man inte har biologiska barn sedan tidigare, då bjuder landstinget på tre IVF försök. Om det inte tar sig under de tre försöken måste man bekosta följande försök själv. Har man bilogiska barn sedan tidigare och vill ha ett syskon får man ingen hjälp från landtinget utan får göra IVF privat och får då betala ca 20 000 kr för ett IVF försök. Det är så jag har fattat det i alla fall.
Välkommen Misan!
Välkommen Misan 71: Jag hade ett missfall i mars (efter IVF behandling) och nu ruvar jag på ett ägg och har test dag 13/9. Jag förstår precis vad jobbigt du har det. Blev ni gravida på "normalt" sätt? Kramar
Solkattan: Om man gör IVF i Örebro (landstinget) så får man tre äggplockningsförsök gratis. Skulle man få ägg över i frysen så är dom också gratis så länge man inte fått något barn under behandlingen. Men alltså endast tre äggplockningsförsök. (Så länge man inte har egna gemensamma biologiska barn). Sedan får man betala själv. Ett IVF försök i Örebro kostar ca 27 000 kr och skulle man få ägg över i frysen av den behandlingen så kostar det ca 8 000 kr.
Hoppas du förstod min fina förklaring .
Välkommen misan 71!!
Tack för alla svar!
Det verkar ju så om man kan fråga vad som helst här.. :)
Har inte så många runt omkring mig som jag vill/kan/orkar fråga om just sånahär frågor...
Åh, nästa vecka åker jag o min sambo till USA. Ska bli super kul...
Gissa om jag hoppas på att göra en "made in USA" .. :)
Den 19:e september har jag räknat ut att det är ÄL dax. Då ska vi befinna oss i Las Vegas. Om man inte har tur i spel så kan man väl åtminstone få ha tur i "kärlek" ?
Tack alla för ert välkomnande!!
Håller med Solkattan, verkar som det finns hur mycket info och kunskap som helst att hämta härifrån! Ursäkta en kanske dum fråga från en novis, men vart vänder man sig (om det skulle bli aktuellt) om vi vill göra utredning? Till husläkaren el mvc el nån annanstans?
Arrax: Ja, vi blev gravida på naturlig väg. Känns ju skönt att veta att det funkade då iaf, men det hjälper tyvärr inte mig här och nu...
Trevlig helg till alla!