• Anonym (mumrik)

Nån tjej som snusar mer än jag?

Kanske valt lite fel sida nu, men ja hittade ingen passande =)
    Jag undrar bara om det är många tjejer som snusar? Jag gör det, har en dosa i ca 2-2½ dygn, snusar alltså ganska mkt. Började för 2 år sen för att sluta röka, nu kan ja dock inte sluta me snuset........... Nån som kommit ur det till o med kanske?

• Svar på tråden Nån tjej som snusar mer än jag?
  • josmoel

TS:  Granit smakar som general portion!
    De finns överallt, iallafall här i Sollefteå .

• Anonym (mumrik)

GW 69

HAHA! "finns överallt, iaf här i Sollefteå" =) Okej, ska kolla! Bor i sthlm.. Men de bör väl finnas här med hoppas ja. Kan va värt en provgång. Kostar den alltså bara 15kr dosan eller?

• josmoel

I Stockholm finns nog en del dosor !!!

Här kostar de 15.50!

11 kr mindre än generalen.

• Göteborg

Granit tycker jag rinner alldeles för mycket, tar bara ett par minuter. Den finns i två olika storlekar, dosan med röd rand är som 1½ "vanlig" påse, och dosan med blå rand är som en "vanlig".

Nu sitter jag här och snusar Tre Ankare, haha det var ett tag sen sist

• MissFreckles

Allt detta prat om snus har gjort mig sååå sugen =( Jag är dock gravid så det blir inget av med det! Men i kylskåpet ligger att par askar Onico mini *L*

I grund och botten är jag rökare men jag snusade oxo. När jag slutat amma så hoppas jag att jag inte faller tillbaka på ngt men OM jag skulle det så "hoppas" jag att det blir snus. Så man slipper lukta så Jäkla illa!

• ida06

Jag har snusat men slutade när jag opererades för blindtarmen, då smakade allt jätte illa, pga medeciner. Så då var det läge att sluta.

• Anonym (granit!)

Jag snusar alltid Granit, och finns inte den blir det general portion eller göteborgrapé! :D mumma för allt. Jag är en stor snusare och endast 17år, men men! ska väl sluta nån gång, men nu vill jag inte det :D

• Ylle

Jag slutade röka och snusa för 3 år sen. Jag rekommenderar nikotinhjälpmedel (snåla inte och trappa inte ner för fort - då är det kört) och ev nikotinfri "snus" för känslans skull.

Jag snusade catch. Mmmmm. Saknar det ibland.

• Znuttan6

Här är en till snusare...
    Snusar Kronan Portion,kostar 10 kr dosan!! 100 kr för en stock helt överenskomligt.

• Göteborg

Oj, tråden lever igen!

Själv håller jag på och snusar i vanlig ordning, dock bara 1 ½ dosa per dag i nuläget *lite stolt*

• Pingumamma

Jag är gravid och kan inte sluta snusa... Skäms jäkligt mycket men jag klarar det inte. Har dragit ner mycket, snusar nog inte ens en halv dosa om dan, men det känns ju fel ändå.
    Både Pappan och Bm är på mig mycket och när de håller på å tjatar blir jag ännu mer anti att sluta, barnslig som jag är!

Grejen e nog att jag inte vill sluta..Jätte egoistiskt jag vet. Men det är inte så lätt att sluta när nån annan säger det till en. Särskilt när man är ung och stolt och barnslig.
    Har alltid tänkt att jag skulle göra ett uppehåll i snusandet när jag blev gravid. Men då tänkte jag ju att det var många år dit. När jag sen blev oplanerat gravid på midsommarafton vid 21 år ålder så blev det lite annorlunda.

Känner att jag redan "offrat" så mycket. Flyttat från GBG hem till mamma på Gotland, (tills vidare dock)lämnat jobbet och är nu arbetssökande på GOTLAND (hur lyckat tycker ni att det låter?!) mm. Har haft det väldigt jobbigt, gråtit mycket och då vill jag liksom bara skrika KAN JAG INTE FÅ HA MITT SNUS IFRED?!
    Bortförklaring jag vet. Men ändå.

Det finns inga undersökningar på hur snus påverkar bebisimagen,det enda man vet är att närings och syretillströmmningen stryps av något under tiden man har snusen inne, samma som med rökning alltså.
    Jag är nu med i en stor undersökning som då ska ta reda på hur snus påverkar barn i magen.

Är jag en hemsk person?
    /Pingumamma

• Anonym (Snusare)

Jag har snusat i snart 16 år och snusar ca en dosa om dagen. Det går bara inte att sluta, tyärr.

• Anonym (Snusare)

Pingumamma: Tyvärr så snusade jag också när jag väntade mina barn, det var helt omöjligt att sluta helt. Barnen kom lite tidigare, mellan två och fyra veckor tidigare, men mådde bra och vägde mellan ca 2,9 och 4 kg. Var alltså rätt så stora för tiden.

• Pingumamma

Anonym (snusare): Att dina barn kom för tidigt, berodde det på snusandet? Kunde dom bevisa det?
    /PM

• Anonym (***)

Jag har skrivit tidigare här, men eftersom jag inte vill hänga ut min mamma är jag anonym nu.

Nej, anonym, du är ingen dålig mamma! Absolut inte! Det är ju jättebra att du dragit ner så mycket som du gjort!

Min mamma var storrökare, men drog ner till några cigg om dagen när hon väntade mig och min bror,(olika tillfällen, inte tvillingar), och vi kom vid beräknad tid. Brorsan vägde 3,8 och jag nästan 5 Känn dig inte som en dålig mamma!

• Anonym (Snusare)

Pingumamma: Nej, jag har ingen aning om varför mina barn kommit lite tidigare. Det är bara min egen lilla teori att det kanske kan bero på att jag snusade.

• Anonym (Snusare)

Råkade skriva lite fel när mina barn föddes. Den sista kom endast lite drygt en vecka tidigare, och det var min längsta graviditet.

Svar på tråden Nån tjej som snusar mer än jag?