Inlägg från: Majalaja |Visa alla inlägg
  • Majalaja

¤ västervik tråd 3¤

Hej tråden, nu har jag äntligen hittat hit!!! Har haft hektiska veckor med flytt, varit jaktänka ensam med två barn och dessutom varit sjuk. Och pluggat! Men NU ska jag ta mig lite dator-brejk. Och gå en sväng ner till öppna förskolan i eftermiddag. Kanske träffar jag någon av er där?

• Majalaja

Emelle, jag var ju inne på BB hela kvällen igår på grund av att jag fått mjölkstockning IGEN! Femte eller sjätte gången nu tror jag...och dessutom så hög feber att jag är yr! Inte kul. Hursomhelst så var jag inte mer yr än att jag kunde hålla ögonen lite extra öppna, men inte såg jag dig inte!

Men jag säger som Sunzhine, snart sätter det igång, utan förvarning. Om det kan trösta dig så läs vad jag skrev i ett sms till en annan gravid kompis den 7 juli kl 16.45: "Hej, hur går det för dig i värmen? Själv har jag inga känningar alls trots att jag tänkt föda i dag eller i morgon Får väl se hur det blir med den saken. Kram".

Klockan halvåtta morgonen därpå drog det igång och sen gick det ju med raketfart...fast jag kan inte rekommendera att föda på golvet, det var lite hårt och kallt

• Majalaja

Ankan, jag vet inte hur normalt det är, men Axel räknar också, och jag har varit ganska imponerad över det. Förmodar att de kör lite räkneramsor och så på dagis...

• Majalaja

Emelle: lite tröstande ord i din bebislängtan, inspirerat av en kompis som gick över 14 dagar eller så...Var glad, snart får du ju träffa din bebis!

För övrigt är min mjölkstockning bättre i dag, hade bara 38 grader i morse...

• Majalaja

Oj, vad man missar saker när man är borta några dagar. Då lär väl Frogleg vara mamam nu då? Men jag vet ju inte vad hon heter så jag kan ju inte kolla på webbisarna.

Och Emelle, hoppas det sätter igång av sig själv nu då! Gjorde hinnsvepningen ont?

Själv är jag tillbaka vid datorn nu efter att svärmor åkt hem. Hon har varit här i nästan en vecka och hjälpt oss med barnpassning och markservice efter att vi varit sjuka familjen (mjölkstockning och öroninflammation) så nu känner vi oss pigga och utvilade igen. Tillbaka till flyttkartongerna....

• Majalaja

Hej alla! Nu är jag tillbaka efter en helg hos min far, det tar på krafterna att vara där, minst sagt! Dessutom blev det uppenbart att Nils inte gillar att åka bil, vi har ju aldrig åkt så långt med honom innan. Men nu visade han vad han tyckte om att sättas tillbaka i stolen efter amningspausen. Han skrek hysteriskt i säkert en timme på både dit- och hemvägen, phu! Men men, han vänjer sig säkert...annars är det ganska bra, borde sova i stället för att sitta här men jag har ju lite internetabstinens efter en datorfri helg.

Fina bilder, Emelle och Sunzhine!

Sunzhine och Lena, vi ses väl på föräldragruppen i morgon, hoppas jag!

• Majalaja

Emelle: håller fullständigt med om fotografen, fattar inte varför han är så stressad!! Han tog sig verkligen inte många sekunder för att få Axel med på noterna, med resultatet att han såg skitsur ut fast han inte var det---

Grattis till tappade kilon...själv har jag väl några kvar...blir mycket fikor nu när man är mammaledig..

Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤