Inlägg från: Majalaja |Visa alla inlägg
  • Majalaja

¤ västervik tråd 3¤

Antilop, så hette den ja! Den vi hade till Axel i början, alltså! Superbra!

• Majalaja

Nellisen, är du intresserad av gym finns ju Nautilus också, då får man simma på samma kort.

Annars tycker jag både Träningsvärk1 och Tjust Rehab är bra, den förstnämnda har bara klasser medan Tjust Rehab har både och. Kolla på deras hemsida: www.tjustrehab.se

• Majalaja

Jullan: vi tryckte med hobbyfärg från Janne Banan, kladdigt och bra! Och giftfritt! Dock rätt svårt att tvätta bort.

• Majalaja

Hej Ankan!
    Just det, det fina konstverket ligger fortfarande ihoprullat i Axels rum...borde kanske rama in och sätta upp, det blev ju så fint! Det stämmer att det var bra färg till det, borde kanske leta efter sådan i stället då...

• Majalaja
    Emelle: sicken sötnos!!!

Måste få dela med mig av fyramånadersbilden på Nils också. Är helt förälskad i honom just nu!!

• Majalaja
    Jullan: den blev bra, har inte fört över den till datorn än, bara...ska försöka göra det senare i kväll!
  • Majalaja

Kolla in Västerviks coolaste badbebisar...Nils, Nathalie och Oskar med mammorna Majalaja, Väduren82 och Jullan84!

• Majalaja
    Mr o Mrs H skrev 2006-11-14 11:55:14 följande:
    Vad härligt det ser ut med babysim, någon som vet om barnen kan bli för stora för att babysimma? Tänkte eventuellt om man skulle börja till nästa termin men då är ju T 8-9 månader...
    Självklart kan du börja även då! De säger väl att dykreflexen försvinner efter sex månader, men det har visat sig att den ibland kan finnas kvar även senare. Och att ge barnet vattenvana är ju aldrig fel hursomhelst.
    Emelle skrev 2006-11-14 16:25:55 följande:
    mafalda-Vem tar man kontakt med för att få börja där?Ringer man simhallen eller är det någon kontaktperson? Emilia Eddie Maximilian
    Jag kan kanske också svara eftersom jag gått även där....hon som leder simmet heter Barbro Nyberg, finns i telefonkatalogen tror jag. Ring och hör om ni kan komma dit och testa en gång innan ni köper klippkort. Det gjorde vi när Axel var liten. Sen bestämde vi oss iofs för att gå på Gertrudsvik ändå, tycker det är bättre där. Men som mafalda skriver, fördelen med simhallen är ju just att det är drop-in och att man inte är uppbunden varje helg. Nackdelen är att det kan bli svårt att verkligen ta sig i kragen och komma iväg
    Nellisen skrev 2006-11-14 16:28:10 följande:
    Blir också sugen på babysim när man ser bilderna...Kan man va mé fast man inte har någon baby???
    Visst, Nellisen, du är välkommen! Kom och plaska med oss bara!Räcka ut tungan
  • Majalaja

Emelle: du får gärna åka bil med mig om du vill! Men nu lär vi ju inte hamna i samma grupp om du börjar till våren...

• Majalaja
    Emelle skrev 2006-11-15 09:21:42 följande:
    mafalda Värmer dom upp bassängen mer då efter vanliga stägningstiden, eller är det så där halvljummet som det är annars på helgerna?Tycker det verkar kallt för lilla prinsen Emilia Eddie Maximilian
    De börjar värma upp på fredagskvällen så man kan mycket väl gå dit och bada på lördagsmorgonen också, om man vill gå mer på egen hand...det är varmt då också.
  • Majalaja
    Emelle: det är i den lilla bassängen, men det vet du kanske....hihi, tycker du det är kallt där?
  • Majalaja
    Shooting Star: så du håller på med scrapbooking? Kul! Jag har varit på gång flera gånger men har haft så mycket annat för mig senaste tiden så det har inte blivit så många alster gjorda. Går du en kurs? Jag anmälde mig till en för typ ett år sen men fick kallelsen nu fem dagar innan den skulle starta och då var jag redan upptagen så det funkade inte. Men det skulle vara kul att göra ett nytt försök nästa termin...

Någon shopping blev det inte i dag, men väl några timmar på stan innan babysimmet. Vi GICK hem därifrån, långt, men trevligt med en rejäl promenad. Nils blev helt slut, han sover fortfarande i vagnen, fullt påklädd, tre timmar efter att han somnade...borde kanske väcka honom snart så han kan sova i kväll...
  • Majalaja
    Cid, vad kul! Då kan vi kanske pyssla tillsammans någon gång! Alltid bra att kunna låna grejer av varandra, jag har lagt ner massor av pengar på stämplar och stansar och liknande som mycket väl kan nyttjas av andra!
  • Majalaja

Undrar också över paketkalendern...insåg i dag att vi har i morgon på oss att köpa alla paket! Första året vi ska fylla den sedan jag var liten, för evigheter sen

Vi har en julkrubba och jag funderar på att vara så tråkig och slå in figurerna till den i paketen, så får Axel ställa en figur varje dag i krubban. Jesusbarnet får förstås vara i paketet den 24:e Men figurerna räcker inte till så jag tänkte också man kan lägga i diverse julpynt, typ julgransdekorationer. Kanske kul om Axel får som uppgift att hänga upp/ställa in det som är i paketen från dag till dag...känns som om det blir lite juligt över den då också, så vi slipper köpa 24 tablettaskar eller 24 små leksaksbilar eller nåt...

Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤