Inlägg från: Majalaja |Visa alla inlägg
  • Majalaja

¤ västervik tråd 3¤

Fjanten, jag läste och övade en del profylax innan min förlossning, från boken Innan du föder av Anna Wilsby. Fungerade jättebra trots att jag inte hann läsa ut boken innan det var dags att föda...kanske var det på grund av andningen som jag höll på att inte hinna in - tyckte helt enkelt inte att det gjorde särskilt ont och kunde inte ana att det var så nära! Min första förlossning var det mer "ajajaj-metoden" som gällde, dvs att jag skrek i stället för att andas, och det gjorde mycket ondare kan jag säga!

• Majalaja

väduren, jag tänkte mer på vad själva jobbet består i. Min man är ju arbetslös ekonom men jag antar att det kanske inte var något administrativt jobb?

• Majalaja

Jullan: ja, visst var det kul! Blev Oscar trött efteråt? Nils sov inte så länge som jag hade hoppats på efteråt men nu har han slocknat i alla fall...kanske för natten? *hoppas, hoppas*.

I morgon funderar jag på att ta en shoppingtur till Linköping med Nils och en kompis. Får se bara hur allt funkar, Nils verkligen HATAR ju att åka bil! Så jag funderar på att ta tåget i stället...men då blir det ju svårt att ta sig till Ikea

• Majalaja

Välkommen Nellisen! Förstår precis hur du känner, jag är själv inflyttad och tyckte det var jättesvårt att hitta vänner här. Som tur var var vi ett gäng på jobbet som umgicks en hel del. Sen fick jag barn och det gjorde ju att man fick en massa nya kontakter.

Var är du inflyttad från? Och vad jobbar du med? *nyfiken i en strut*

• Majalaja

Gomorron! Var tvungen att inviga Axels nya vinteroverall i morse, det var ju så kallt! Har varit hur sega som helst med att skaffa vinterkläder åt honom så det blev till att rota fram vantar och mössa som kändes ok varma. Skor har vi fixat bara för att jag spontanhandlade lite för några dagar sen....vi hade tänkt byta dem men nu fanns det inget val i morse, gympaskorna funkade bara inte längre! Hoppas Axel kommer ifrån sin starka vilja att han INTE tycker om just de skorna vi köpt åt honom

• Majalaja

Och i kväll ska jag på FEST, tralalalala! Blir första gången jag går iväg själv en hel kväll efter förlossningen. Ska bli så kul! Bäst att gå iväg och pumpa lite, bara...

• Majalaja

Nils bara ääälskade babysimmet igår! Sken som en sol hela halvtimmen vi badade, till och med när hans klantmamma TAPPADE honom *skäms* så han kom under vattnet. Det var ju inte riktigt dags att börja dyka redan, men han är en tuffing...skakade av sig vattnet och fortsatte le hur stort som helst! Tur att man är en cool andragångsmamma nu, annars hade man väl haft världens ångest!

• Majalaja

Lena: Tripp Trapp är bra när barnet växer eftersom man kan använda den lääänge. Dock tyckte jag sådana var lite för stora åt Axel när han var liten. Han satt inte så stadigt i dem, ens med dyna. Så vi köpte en billig plaststol på Ikea i stället, minns inte vad den heter men det är den där med vit sits och stålgrå ben som finns på vartenda kafé, 99 kronor eller nåt. Den satt han bra i redan från fyra månader, med hjälp av stöddyna till en början. Först när han var närmare två år bytte vi till en Tripp Trapp, men det hade vi naturligtvis kunnat göra tidigare också.

Hokus Pokus har nog lite högre sidor än Tripp Trapp så jag kan tänka mig att även den är lite stadigare så här i början. Har dock ingen egen erfarenhet av den.

• Majalaja

Va? Var det verkligen en "äkta" Tripp Trapp då? Har inte sett den någonstans för under 1300 kr, åtminstone inte om man vill ha den med bygel...och då har det varit rea. Tror den normalt ligger på 1500-1600...en Stokke, alltså!

Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤