• JustJack

Malmötjejer; se hit!

Hallojsan.
    Sitter här i ett samhälle inte så långt utanför Malmö och funderar på att det kunde vara så kul/givande/stöttande att kunna snacka och diskutera med andra som sitter i samma båt.
    Jag är 26 år (27 i november men tar inte ut "glädjen" i förskott )
    Jag och min sambo har försökt bli med barn i över 1½ år utan resultat. Vi blev uppskrivna till IVF i Augusti eftersom min sambo har rätt dålig spermiekvalitet och nu har jag mest av allt lust till att gå i ide tills det blir våran tur.
    Hör av er. Det är bra att veta man inte är ensam!!!!

• Svar på tråden Malmötjejer; se hit!
  • Ad Infinitum

Hej! Vi bor i Malmö och är i samma sits som er. Vi har nu kommit igång med vår första IVF och jag har börjar spraya idag!! Känns både kul och spännande! Kul om vi är fler från Malmö trakten som kan följas åt! Kram!

• JustJack

Hejsan Ad Infinitum.
    Ja det kunde vara jättekul.
    Vilken klinik går ni på? Vi kommer ju gå antingen på Öresund eller Cura. Har hört bra om dem begge. Faktiskt inget negativ om nån av dem..... Det måste ju vara bra.
    Vi har nu ca 5½ månader kvar att vänta innan det blir vår tur coh det ska nog hinna bli några av de längsta månaderna i mitt liv.
    Lycka till med sprayandet. Meddela evt. biverkningar och svårigheter så jag vet vad jag har att vänta

• Ad Infinitum

De gånger jag varit i kontakt med Öresund så är dom helt underbara!! Har en vän som gått på Cura och dom är helnöjda där. Om ni har gått via Hormonmottagningen på KK UMAS så kan ni framföra önskemål till Britt-Marie vart ni vill gå. Öresund säjs ha lite kortare väntetid än Cura. Vi fick bekräftelse på vår remiss i början av augusti och var på info i slutet av augusti och sprayar som sagt nu.. Ingen väntetid alls!

• IaF

Hej!
    Vad kul att hitta fler i Malmö som är i samma sits som jag. Jag och min sambo har nu försökt i lite mer än 1 år. Började på utredning i juni då jag var o gjorde VUL samt hormonprover. Inget konstigt där. Nu har min sambo lämnat det första spermieprovet o ska lämna ett till nästa vecka. Sen får vi se vad de visar. Vet inte vilket som är bäst. Att det visar något "fel" eller inte? Om något är "fel" så vet vi ju i alla fall varför vi inte har lyckats men det blir ju o andra sidan besvärligare. Någon som vet hur lång väntetid det är på IVF om man ska få det betalt? Om det nu skulle vara så att vi behöver det. Önskar er alla lycka till!!!!

• Ad Infinitum

Hej! Välkommen till oss i Malmö. Vi är inte så många...än. Det jag beskrivit ovan är den "betalda" IVF kön. VI har haft väldig tur! Gör ni utredning på KK UMAS? Önskar er lycka till!

• JustJack

Hejsan IaW.
    Vi var på återbesök på Hormonmottagningen på UMAS d. 25/8 och blev då uppskrivna till IVF. Då sa Britt-Marie att det var ca 6 månaders väntetid. Det är också vad som sår om man tittar på väntetidslistor. Man kan ju alltid hoppas att det går snabbare.....
    Har tänkt mig att maila Britt-Marie snart för att höra om hon har någon ny information. Kunde ju kännas bra att iallafall vara lite förberedd så att det inte plötsligt dimper ner ett brev i lådan (även om det också skulle vara trevligt.... )
    Ad Infinitum: När blev ni uppskrivna till IVF? 1 månads väntetid låter lite kort (men härligt!)

• Ad Infinitum

Vi fick vår remiss skriven under juni, sen var det semester under juli och i början av augusti fick vi svar och tid för start hos Öresund.

• JustJack

Det låter ju härligt. Vi var tvugna att vänta hela sommaren på återbesöket pga semesterstängt så vi är ju något senare i kön så att säga.

• IaF

Hej!
    Tack för alla svar! Vi gör utredningen på Ellenbogen.

• Skorpion1977

Tjena!

Är också Malmö-bo sen lite mer än två år tillbaka. Jag kommer ursprungligen från en liten småstad ett par mil härifrån.

Kan ju passa på att slänga ut en fråga nu när man ramlat på lite lokala förmågor så här: var kan man hitta en bra och kunnig gynekolog här i stan? Än så länge håller jag tillgodo med min "gamla" från hemstaden men är egentligen jäkligt missnöjd med hennes behandling av mig. Så vet ni någon kanon-gynkare som kanske också är lite hemma vad det gäller PCO så får ni gärna tipsa.

Tack på förhand!

Svar på tråden Malmötjejer; se hit!