• JustJack

Malmötjejer; se hit!

Hallojsan.
    Sitter här i ett samhälle inte så långt utanför Malmö och funderar på att det kunde vara så kul/givande/stöttande att kunna snacka och diskutera med andra som sitter i samma båt.
    Jag är 26 år (27 i november men tar inte ut "glädjen" i förskott )
    Jag och min sambo har försökt bli med barn i över 1½ år utan resultat. Vi blev uppskrivna till IVF i Augusti eftersom min sambo har rätt dålig spermiekvalitet och nu har jag mest av allt lust till att gå i ide tills det blir våran tur.
    Hör av er. Det är bra att veta man inte är ensam!!!!

• Svar på tråden Malmötjejer; se hit!
  • Syster Alma

AI! Då är det du o jag som börjar imorgon! det känns precis som du säger, att man är lite mer på väg!

• Roffina

AI och Syster ALma: vad kul att ni är på G!

jag tänkte fråga er som går hos Britt-marie- vet ni om ifal MVC är färdigbyggd?

• Kusin Knase

Tack, Ad Infintum! Hur går det med sprutorna? Är det ikväll du börjar? Gonal-F?

• JustJack

Hej på er allihop.
    Kul att se det är fler och fler som hittar hit.

Roffina: Ang. MVC så vet jag inte riktig men tittar man på U-MAS hemsida så står det att nybygget först beräknas vara klart våren 2007. Vet inte om det också ska innehålla MVC.

AI och Syster Alma: Himal roligt att ni kommer igång nu. Skulle så gärna följa med er nu.... Jag har precis skrivit till Britt-Marie (igen) för att höra hur det ser ut på väntelistan.

Slänger ut en fråga; Det att bli uppskriven på IVF-väntelistan och det att det skickas en remiss; händer inte det samtidigt? Det verkar nämligen som att när remissen väl är skickad så går det rätt snabbt att komma igång med behandlingen.... Kunde ju vara underbart att inte behöva vänta helt tills februari....

Ha det Gött.
    Kram

• Syster Alma

Hej JustJack!¨

vi gjorde först 3 inseminationer innan vår remiss gick "tillbaks" till Öresundskliniken (där vi gjorde vår infertilitetsutredning privat), dessvärre kom sommaren emellan sen, men vi blev kallade nu september, så jag vet inte riktigt hur lång väntan egentligen var och hur mycket som handlade om semestrar.
    vet du vilken klinik du hamnar på?
    Håller tummarna för att ni ska komma till SNART!
    kram

• Prisssan

Hej! Bor oxå utanför malmö. Jag har visserligen ett barn men jag har försökt med tvåan i snat två år. Kan jag vara med iaf?

• Prisssan

Glömde säga att jag väntar tid för utredning nu denna månad.

• AnnieS

Hej
    Hänger på här. Vi har försökt aktivt i över 1½ år men inget händer.
    Har gått på utredning på Cura och hittills har de inte hittat något fel. Ska göra en kontraströntgen vid nästa mens. Sedan sätts vi upp i kö till IVF. Har tagit pergo i tre månader och ska fortsätta med detta tills något annat dyker upp.

Vi är lite i valet och kvalet om vi ska ta det privat eller inte. Det är mycket pengar, men det går ju snabbare. Hur har ni gjort?

• JustJack

Hejsan allihopa och välkomna Pricella och AnnieS!

Måste bara få lätta mina aggressioner!
    Har idag fått svar från Britt-Marie på hormonmottagningen ang. IVF-kön. Det visar sig att det just nu är stopp för att skicka nya remisser på IVF vidare till Klinikerna eftersom detta års pengar till IVF allaredan är använda! Med andra ord; Kistbotten är barskrapad; Man har bara ludd i fickorna och plånboken är hopplöst tom.....
    Som jag förstår det kommer IVF-kön att stå still helt tills nästa år när en ny budget har lagts.
    Blir så j*la frustrerad för det måste ju betyda att vår väntetid på IVF troligtvis blir längre än 6 månader eftersom det troligtvis är många som blev uppskrivna till IVF innan mig och min sambo och därmed är före oss i kön!
    Vet inte riktigt vad jag ska tycka och tänka för det känns som man leker med våra (alla vi som gärna vill ha barn men är tvugna att få hjälp) känslor! Vår möjlighet för att få barn har plötsligt blivit en ekonomisk fråga i landstinget. Det känns fruktansvärt nedvärderande.
    Jag tror det är på IRIS hemsida som det står att ofrivillig barnlöshet i sverige är jämställt med bla öroninflammation och man har väl aldirg någonsin hört om att någon inte blir behandlad för öroninflammation för att det inte finns fler pengar i budgeten!
    Blir så less så jag inte vet vad.

Så AnniS: Just nu skulle jag vilja säga; Sök privat för just nu har man ingen pejling på hur lång väntetiden till finansierad IVF är!

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• AnnieS

Det är helt sjukt. När jag pratade med min läkare sist så sa han att rekomendationerna till IVF-kön var att man försökt aktivt i tre år. Jag fick ett mega-utbrott. Tre år är helt sjukt lång tid.

Antar att det blir privat då. Tänkte testa 1 gång med dubbel pergo efter kontraströntgen, sen ringer jag Cura.

Svar på tråden Malmötjejer; se hit!