• JustJack

Malmötjejer; se hit!

Hallojsan.
    Sitter här i ett samhälle inte så långt utanför Malmö och funderar på att det kunde vara så kul/givande/stöttande att kunna snacka och diskutera med andra som sitter i samma båt.
    Jag är 26 år (27 i november men tar inte ut "glädjen" i förskott )
    Jag och min sambo har försökt bli med barn i över 1½ år utan resultat. Vi blev uppskrivna till IVF i Augusti eftersom min sambo har rätt dålig spermiekvalitet och nu har jag mest av allt lust till att gå i ide tills det blir våran tur.
    Hör av er. Det är bra att veta man inte är ensam!!!!

• Svar på tråden Malmötjejer; se hit!
  • Kage

Hje
    Har gjort 3IVF beh. på Öresund. Kan bara ge toppbetyg till dem som arbetar där, helt underbara människor.
    Rekommenderar de varmt :)
    Lycka till

• JustJack

HEj Kage!
    Jag har bara hört positivt om öresundsklininken. Alla säger att de blir så bra behandlade där. Läste i din pres att ni står i kö i Åbo nu. Hur kan det komma sig? Finns det inga alternativ i sverige eller är de bara bättre i Finland?
    Jag hoppas att dina ägg har hittat tillbaks till toppform och Finland visar sig vara lyckans land för er!
    Lycka Till!!!!

• JustJack

Skorpion: Jag har egentligen inte varit till nån gyn. Har gjort ett cellprov på vårdcentralen och varit en gång på KK-akuten och blivit undersökt så jag kan tyvärr inte hjälpa dig särskilt mycket. Har inte ens fått gjort nån gynundersökning under våran fertilitetsutredning och det tycker jag är en smula konstigt men jag räknar med att man får det när man ska börja med IVF, men vad vet jag.....

Hoppas du hittar en gyn du trivs med.
    Vi hörs
    Kram

• Syster Alma

Hej på er!
    Jag är ny här. Började också spraya den 4 sept, bor i Malmö och går på Öresund. Har fortfarnade inga biverkningar alls. Hur känner du dig Ad Infinitum?

• Skorpion1977

Tack JustJack! Låter jättekonstigt att du inte blivit gynundersökt, trodde det var ett absolut måste för att genomgå en fertilitetsutredning. Hoppas du blir det nu, känns liksom tryggt att dom kollar så att allt är ok.

Jag har själv just genomgått en 3 mån pergokur (blev gynundersökt en gång innan kuren men inget under tiden). Ska till gyn på tisdag för vidare behandling. Vet inte riktigt vad som kommer hända härnäst, om det blir fler kurer pergo eller vad. Troligtvis har jag PCO, ska kräva en ordentlig utredning för detta nu.

Hur ser det ur för er andra? Hur länge fick ni vänta innan ni blev uppsatta till IVF och vilka och hur långa behandlingar har ni fått prova innan dess?

Kage: kan man själv boka tid till Öresundskliniken eller man måste bli remitterad?

• Ad Infinitum

Syster Alma - jag mår toppen!! Har inga biverkningar förutom att jag är tröttare än vanligt på kvällen. Vad kul att vi har samma spray start! Då kan vi verkligen följas åt!! När har ni tid för nedregleringskontroll? Känner du något av sprayen? Kram!

• JustJack

Hejsan.
    Jo tack jag har det bra. Jag börjar känna av att jag äter rosenrot. Det spritter i kroppen betydligt mer än vad det brukar, och det är inte på något negativt sätt
    Tycker det ska bli så spännande och se om det här pillerknaprandet hinner ha någon effekt innan det blir våran tur till IVF, fast å andra sidan hoppas jag inte det heller, för om vi blir naturligt gravida nu och får ett barn så kan vi ju inte få finasierade IVF-försök...... Känner mig lite splittrad i den frågan just nu
    Ad Infinitum: Hur går det med sprayandet? Har biverkningarna börjat komma eller är du lyckligt lottad och känner ingenting?
    Kram

• Ad Infinitum

Hej!
    Just jack; jag mår bara bra av sprayandet - är tröttare än vanligt och har fått stora bröst (som är sååå ömma) men annars känner jag mig som vanligt! Himla skönt med tanke på alla biverkningar man kan få.

Kul att här är många tjejer från Malmö!!

• JustJack

Hejsan igen. Hur mår ni alla där ute?
    Här är det OK. Jobbig dag på jobbet idag pga sjukdom hos personalen så jag är lite trött just nu.
    Pratade förresten med en fd arbetskollega igår och de ska starta IVF behandling om ca 1 vecka för första gången men hon ska inte spraya. Hon går direkt på spruterna och det sa hon var för att på det sjukhuset där behandlinge föregår (i Danmark) så har de studerat de olika behandlingsmöjligheterna och jämfört dem med varandra. Denna jämförelse visade att det stort sett inte var någon skillnad i succératen mellan den korta (bara sprutor) och den långa (med nässpray). Därför gör de nästan alltid den korta om inte kvinnan har VÄLDIGT pregelbunden mens. (en veckas oregelbundenhet är OK).
    Kunde det inte vara riktigt skönt att slippa sprayandet ni som prövat eller prövar?

Svar på tråden Malmötjejer; se hit!