• K24yrs

Muslimer - vad heter era söner *L*

sag att en sister fragade liknande fast tjej namn.
    nu är det sa att jag /vi har ett problem att hitta pojke namn (vi väntar en son i dec-06 om god vill).
    sa tippsa era finsate pojke namn ni kan komma.
    ma allah belöna er.

• Svar på tråden Muslimer - vad heter era söner *L*
  • Julia77

Ok va roligt!! Kan inte du fråga honom vad Atakan betyder jag får så himla mkt olika svar!

Kram Linda

• gutegirl

Bilal, Bakary, Abubakar, Alim, Alieu, Malik

• Fnutten

Min bror heter Siam Fint och ovanligt tycker jag.

• K24yrs

Julia77 : jag har fragat min man vad namnet betyde och han sa , atakan= förfädrars blod? hmm ska kanske fraga honom igen glömde tror jag .
    kommer ihag att det var nanting med förfädrar att göra.

• Julia77

Tack jag jag har fått det svaret oxå! Men jag hade en egen översättning men den va inte så bra då tydligen Men förfäder mm är ju fint det med
    Jag tycker att Serdar är ett fint turkiskt namn

Kram Linda

• sassysashgirl

Min sambo är muslim från uganda...första sonen heter Mario, vet inte vart vi fick det ifrån men andra sonen fick namnet Hakim

• Mrs Loveli

Min man är muslim och även om vi inte planerar barn än så har vi pratat om namn. Jag, som alltid velat ha barn, "bestämde" vad barnen skulle heta när jag bara var 13 år och även om listan har ändrats lite så har jag alltid velat att min första dotter ska heta Maria(lång historia, men det betyder mycket för mig) och när jag sa det till min man så tyckte han hellre att hon skulle heta Miriam. Visst det är ett jätte vackert namn, men det har ingen betydelse för mig. Erik(familjenamn) var iaf ett ok namn på första sonen...Hm. Får se hur heta diskussioner det blir när det verkligen är dags...

• bellaaa

Emel tycker jag e ett fint namn själv väntar ja barn o skulle de bli en pojjk skulle han heta sa de betyder : förhoppning i väntan pa nagot :)

Svar på tråden Muslimer - vad heter era söner *L*