• K24yrs

Muslimer - vad heter era söner *L*

sag att en sister fragade liknande fast tjej namn.
    nu är det sa att jag /vi har ett problem att hitta pojke namn (vi väntar en son i dec-06 om god vill).
    sa tippsa era finsate pojke namn ni kan komma.
    ma allah belöna er.

• Svar på tråden Muslimer - vad heter era söner *L*
  • NinaMariaC

Namnen jag gillar och mina barn *inshallah* ska heta är Malik och Hakim, även Ali och Amin är väldigt fina namn.

• Mimi84

OM jag får en son inshallah så ska han heta Youssef Kevin

• Linna3

Ja e ba lite nyfiken, måsta man ha ett muslimskt namn om man är muslim? Känner ett par där han är muslim men inte hon och deras barn har inte ett muslimskt namn, men det verkar vara mkt ovanligt, eller?

Ett namn som är muslimskt (tror jag iaf) och som jag älskar är Emir. Det skulle min son kunna få heta om jag hade någon och jag är inte muslim.

Kram på er!

• bellaaa

fick en son elhamdullilah gav honom namnet Kerim

• Lisali34

Linna3, om man är muslim så måste man inte ta ett muslimskt namn. Många av de namn man tror är muslimska är det inte, utan "bara" arabiska. Emir/Amir t ex är ett arabiskt namn, det  betyder prins, ledare men även framgångsrik. Det är vackert namnt tycker jag. Här en sida med arabiska namn och dess förklaring: islam.about.com/gi/dynamic/offsite.htm&sdn=islam&zu=http%3A%2F%2Fwww.sudairy.com%2Farabic%2Fmasc.html

• K24yrs

bellaaa grattis vad fint namn masha allah.

vi fuderar pa namnet Talha hmm vad tror ni later det fint?. älskar verkligen den asahaba som hete sa han har fint historia .

• Alma7

vi är muslimer från bosnien och vår son heter KERIM

• bellaaa

K24yrs..de e ett fint namn var grannes son heter sa...hans pappa e arab men gift me bosnier

• kelly o Luay

Hej Vår son heter Seif Jag tycker att det är jätte fint men vi ska ha ett till barn så vi har funderat på om det blir en kille ska det bli en isac på arabiska säger man Ishaq. Annars är Tamer fint också.

• isisisis

Varför är det inte bra med ett svenskt namn då?
    Det är väl ändå en fördel om man bor i Sverige? Med tanke på jobb och så?

• Sciarlotta
    Flyttar tråden till Namn.

//Moderator
    Bättre obscent än aldrig
Svar på tråden Muslimer - vad heter era söner *L*