• Anonym (ledsen)

Tråden för oss som precis blivit dumpade av sin partner

Tänkte starta en tråd för oss som precis blivit dumpade av våran partner. Tänkte att här kan vi stötta varandra.

Själv blev jag dumpad för 4 dagar sedan, känns himla tungt. Även fast vi inte varit tillsammans så länge, nästan 2år. Men det känns, det gör de.

Några andra kanske? här kan vi dela känslor och allt annat vi vill. Ha en bra dag, och många styrkekramar från mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-20 11:53:19:
    18 oktober - Min födelsedag. Mitt ex kunde inte stanna och fika och han verkade hel skum. Sen ringde jag han senare på kvällen, och det var första gången han sa att han inte kunde prata för att han såg på film!

19 oktober - Den dan vi skulle ha firat 1år & 6månader på om vi inte gjort slut för 1månad och 1 vecka sedan. Han ringde mig alltså igår kväll, och berättade att anledningen till att han inte kunde prata var för att han hade 3polare där & 1 tjej. Han berättade sedan efter en 3minuters tystnad i telefonen att han och hon har börjat träffas.

Den tjejen var tillsammans med hans kompis förut, och vi brukade umgås med dom. Sen gjorde hhon slut med honom och min kille med mig. Börjar se det hela sambandet, om det nu är så. Det värsta var att mitt ex sa att vi skulle visa varandra respekt, vill säga inte träffa andra så vi sårar varandra. Han visade mig respekt i 1månad & 1vecka. Lite arg man blev. Han är så himla låg i mina ögon nu. Jag är så himla arg och besviken!

"Älska ingen då blir du bara sårbar"

• Svar på tråden Tråden för oss som precis blivit dumpade av sin partner
  • Anonym (dumpad)

Jo du, jag känner igen mig, blev lämnad för ca 4 v sen, efter nästan 8 år. Trodde jag skulle dö, att livet var slut nu, och så känns det fortfarande till viss del, även om det blivit bättre.
    Jag mår långt i från bra, har en viss kontakt med mitt ex, men börjar mer och mer känna att vi inte har så mkt att säga varandra längre, han har blivit nån anna, en person jag inte känner alls, och inte heller tycker om.
    Just nu väntar jag på napp ang en ny lgh, orkar inte bo kvar i denna med alla minnen.
    Många kramar till er andra i samma sits, det är det värsta jag gjort i mitt liv, och som det känns nu kommer jag att vara ensam ett bra tag, kanske jag aldrig hittar ngn heller, man vet ju inte...

• Anonym (Ella)

Jag blev indirekt dumpad nyligen, för att han inte vet om han vill tillbaka till exet...men vi var inte ihop så länge, bara några månader... och han och hon bröt upp för en kort tid sen.

Men om du hade frågat detta i oktober förra året, så hade jag precis blivit dumpad av min ex efter 3 år! Tog mig väl 9-10 månader att komma över han.....

• Anonym (ledsen)

"Ladiebird"

skönt att ha någon som stöttar, det behövs :)

"Anonym (dumpad)"

Oj, det var lång tid. Jag vet inte alls om jag skulle klara av det, och jag och min pojkvän hade inte varit tillsammans så länge och det känns till viss del att livet är slut. Jag känner precis samma som dig, känns som att jag inte känner han längre, han är en helt ny person! Han kan inte ens prata med mig i telefon med kompisar i närheten, VÅRA gemensamma kompisar! känns helt sjukt. Han ska fylla 21, och det känns inte som det. Han som alltid var så mogen och fin i kanten. Nu verkar han bara spela matcho, och osårbar. Känns rent utsagt "fittigt".

"Anonym (Ella)"

Vad jobbigt, att killen dumpar en för att han inte vet vad han vill med sitt ex. Jag hade precis samma sak med mitt ex. Han hade mig (enligt tjejen) som tidsfördriv, en madrass. Men så var det inte enligt honom. Men jag har hört så mycket om det, men idag bryr jag mig inte, jag fick ju den här underbara killen som jag hade, sånna som han växer inte på träd. Men han är en totalt annan person nu =/ känns jobbigt..

• Ladiebird

"Dumpades" efter 7 år och ett barn och ett barn på väg! Tjoho....eller inte Ledsen

• Minxy

Inte dumpad nyligen, men blev dumpad för ca 3 år sedan av mitt ex. Kan ju dela med mig av min historia ändå..
    Ex:et hade en nära relation till sitt ex's familj. Hans ex (som han tydligen inte hade glömt...) jobbade och bodde utomlands. Hennes lillasyster (minderårig) ville åka och hälsa på henne och eftersom ingen annan i familjen kunde ställa upp just då, så frågade dom mitt ex. Och han sa ja!

Jag var otröstlig, men sa ändå att jag litade till 100% på honom och han LOVADE självklart att ingenting skulle hända. Och han åkte. Och han slutade svara på mina sms. Och han kom hem (utan att ringa mig). Och jag var snortokig!

Jaja, precis som ni gissar så hade han och hans ex "hittat" varandra igen. Han mådde jättedåligt eftersom han kände att han hade lurat mig, men tro mig - det var INGENTING gentemot vad jag kände! Min värld rasade samman. Jag kravlade mig upp igen såklart....det tog lite tid, men nu är det lugnt.

Har världens bästa sambo idag!!

• Anonym (Ja med!)

dumpad e mitt namn!
    Hmm han ville inte ha familj... så han gjorde slut o jag stog där med vår 3veckors bebis i famnen.Han drog ut o festa o jag va hemma o torka spyer o bytte blöjor.
    4 veckor har nu gått o de känns ännu jobbigare nu, han ska nämligen flytta till egn lägenhet i helge. E så besviken o undrar hur de här kan va möjligt, vi hade de jätte bra.ÅÅÅÅ hatar kärlek. Vill inte gråta mer, men hur slutar man älska någon?? Speciellt när man måste ha kontakt.

• Anonym (dumpad)

Hej på er !
    Har ju fått lite mer distans till detta sen jag skrev sist, men nog f-n gör det ont ändå, jag håller på att förgås ibland, vill inte höra ngt om hans nya liv, skulle jag få höra vad han gör skulle jag bli helt krossad.
    Jag jobbar med detta varje dag, men vet fortfarande inte hur jag ska komma vidare.
    anonym ja med, jag vet inte heller hur man ska göra för att sluta älska ngn, men om du kommer på ngt får du gärna tipsa mig, det känns så svårt....

• siciliana

Ger er allihopa varsin stor varm kram!

• Anonym (ledsen)

"Ladiebird"

vaaa? är det sant? fyfan, du är verkligen stark! skulle aldrig klara av något sådant.. Nu är jag för ung för att få barn, men om några år då jag gått ut skolan, som jag gör om 1år & 6månader ungefär! Men jag ska leva livet & verkligen hitta den rätta som vill ha familj. Jag är jätte rädd inför det. ;/

"Minxy"

fyfan va lågt. Kunde knappt tro mina ögon! Jag tro aldrig att jag skulle låta min pojkvän åka dit, isånnafall skulle syrran fått vänta tills storasystern kom hem till dom ist. 3år sedan var länge sedan också. Jaså? va härligt, hur länge har ni varit tillsammans? :) glad för din skull.

"Anonym (Ja med!)"

Sånt där kan jag bara inte förstå mig på? hur fan kan man göra något sådant? han var väl med i 9månader? han kunde ju ha sagt nåt innan. Jävla skit stövel (ursäkta mig) blir bara så arg då jag läser sådant. 4veckor sedan.. Har ni pratat nåt mer om det? ja, jag vet inte heller hur man ska sluta älska den personen man varit med så länge nu (tycker jag), men jag försöker bara att tänka på allt dåligt, så kanske han raderas ut ur mitt huvud snabbare än att bara gräva ner sig och tänka på alla lyckliga stunder. Man måste gå vidare, och lämna dem man älskar till sitt förflutna, hur hårt det än är. Men kärleken slipper man aldrig undan, hur mycket man än vill ibland, då man känner att man aldrig vill älska igen.

"Anonym (dumpad)"

Vet precis hur du känner. Vill inte veta vad mitt ex gör heller för då blir jag bara ledsen. Jag var hans första flickvän, någonsin, för han var så blyg & osäker förut. Nu har jag byggt upp han till något stort och vackert, så tjejerna hänger väl i hasorna på honom! ;/ skulle krossa mig totalt om jag fick veta att han hade en ny =/ vet inte riktigt hur jag ska tipsa om att inte älska någon, för jag ställer mig samma fråga. Men ungefär som jag sa till "anonym (ja med!)" läs hennes svar också. Det är nog mitt bästa tips!

"siciliana"

tack det värmer :)

Svar på tråden Tråden för oss som precis blivit dumpade av sin partner