• Anonym (ledsen)

Tråden för oss som precis blivit dumpade av sin partner

Tänkte starta en tråd för oss som precis blivit dumpade av våran partner. Tänkte att här kan vi stötta varandra.

Själv blev jag dumpad för 4 dagar sedan, känns himla tungt. Även fast vi inte varit tillsammans så länge, nästan 2år. Men det känns, det gör de.

Några andra kanske? här kan vi dela känslor och allt annat vi vill. Ha en bra dag, och många styrkekramar från mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-20 11:53:19:
    18 oktober - Min födelsedag. Mitt ex kunde inte stanna och fika och han verkade hel skum. Sen ringde jag han senare på kvällen, och det var första gången han sa att han inte kunde prata för att han såg på film!

19 oktober - Den dan vi skulle ha firat 1år & 6månader på om vi inte gjort slut för 1månad och 1 vecka sedan. Han ringde mig alltså igår kväll, och berättade att anledningen till att han inte kunde prata var för att han hade 3polare där & 1 tjej. Han berättade sedan efter en 3minuters tystnad i telefonen att han och hon har börjat träffas.

Den tjejen var tillsammans med hans kompis förut, och vi brukade umgås med dom. Sen gjorde hhon slut med honom och min kille med mig. Börjar se det hela sambandet, om det nu är så. Det värsta var att mitt ex sa att vi skulle visa varandra respekt, vill säga inte träffa andra så vi sårar varandra. Han visade mig respekt i 1månad & 1vecka. Lite arg man blev. Han är så himla låg i mina ögon nu. Jag är så himla arg och besviken!

"Älska ingen då blir du bara sårbar"

• Svar på tråden Tråden för oss som precis blivit dumpade av sin partner
  • Anonym (ledsen)

"Anonym (Mia)"

Oj, lät inte alls roligt. Nej, jag tog det också som att han var seriös om han ville presentera dig för alla. Va konstigt, har han pratat nå mer med dig angående detta? Jag tyckte den tiden räckte gott och väl!

• Anonym

har precis blivit "dumpad". han älskar mig, men anser inte att det funkar.. han mår inte bra. inte jag heller.. vi har distansförhållande osv, varit tillsammans snart 1 år. är sååå ledsen, tårarna vill inte sluta rinna. han var min första kärlek.

• Anonym (gråter)

Har väl oxå blivit dumpad. Blev så förbannad i somras att ja sa att ja inte orkade mer när han var borta på semester. gjorde väl i princip slut va så frustrerad. Vi beslöt att börja om men blev osams och nu vill han inte leva med mig. Säger att han inte kan. Vi har som aldrig pratat ut och nu ska vi bara göra klart alla grejor och de praktiska. Hjälper inte att jag vill prata, han vill inte. 4 månader har gått och det känns som jag aldrig tar mig på benen igen.... han säger att han gått vidare och jag blir bara förbannad att jag inte lyckats!! Men va fan jag älskar ju honom... annars hade jag inte mått som jag gör fortfarande och tänker på honom konstant!!

• Anonym (puff)

puffar

Känns som om min sambo lämnat mig trots att jag tog det slutgiltiga beslutet. Han är glad och mår toppen, känns tungt. Känns som om man varit lurad i hela förhållandet - alla känslor har bara varit halvdana från hans sida.

• Anonym (ledsen)

"Anonym"

Förstår att det är tungt. Bodde ni långt ifrån varandra? gud va jobbigt ;( försök att inte tänka på det så mycket. Va med dina vänner och hitta på roliga saker, gå ut och dansa eller ha middag eller nåt. Det brukar hjälpa! vänner är prima i sådanna situationer, ett bra stöd.

"Anonym (gråter)"

Varför var du less på att han var på semester? åkte han ofta eller? Hur länge hade ni varit tillsammans? ne, men det kan vara så att han gått vidare, eller så kanske han inte har det. Han säger kanske så för att det ska bli lättare för dig. Vad vet jag, så gjorde/gör mitt ex, men han var här i måndags, och vi låg och kollade på varandra och jag frågade vad han kände för mig när han kollade på mig. Han sa att han kände samma sak som när vi var tillsammans. Så han kan inte ha gått vidare så mycket som han påstått. Visst, det har varit slut i 1månad & 1dag idag! men ni har varit ifrån varandra längre. Läs det jag skrev ovan till "Anonym", det brukar hjälpa i deprimerande situationer! Så gjorde jag, jag är med mina vänner typ jämt, jag går ut och dansar och dricker och ha kul med vännerna (jag kan ju inte gå på krogen, så vi är hemma hos varandra) men det hjälper, känns som att jag kommit över mitt ex mer än vad han har. Jag älskar han också, jätte mycket! som idag, har jag bara tänkt på honom, det är inte alltid lätt. Men man gör sitt bästa, men de finns alltid där. Mitt ex vill inte ha tillbaka mig heller, hur mycket jag än pratar med honom =/ så det är inte roligt. Nu har man verkligen insett att nu måste man lämna honom till det förflutna helt och hållet. Mitt motto: "mister man en, står det tusen åter" good luck!

"Anonym (puff)"

Jag vet precis hur du menar. Har varit med om samma förhållande. Var tillsammans med en kille för snart 2år sedan. Han VILLE börja tycka om mig, men han gjorde det inte tillräckligt, det var han som tog kontakt osv, fast jag från början inte ville. Men jag träffade honom endå, vi blev tillsammans och jag vart kär, men de blev aldrig han. Han hade mig som nåt tidsfördriv för att glömma hans förra tjej, iaf vad jag hört från den tjejen! men han sa att det inte var sant, men den riktiga sanningen vet ju bara han, så! =/ förstår precis vad du menar. Hur länge var ni tillsammans?

• Anonym (gråter)

TS: Vi var tillsammans ca 3,5 år! Jag blev förbannad för att jag skulle jobba hela sommaren och han hade 4 veckors semester men han ville inte planera att göra något med mig när jag var ledig ett par dagar utan han åkte hem till sina föräldrar och var där under hela sin semester!
    Jag försöker hålla mig sysselsatt konstant för att inte tänka på honom men det går inte. Vad jag än gör så kommer han upp i mitt huvud. jag drömmer om honom som jag aldrig tidigare gjort. Jag vill nu inte veta vad han gör och kan absolut inte ha kontakt med honom, men vi har fortfarande olöst mycket av grejorna och bilen vi har gemensamt. Men han verkat skita i allt. Han har så mycket att göra i sitt liv att han inte har haft tid att avsluta i en månad nu! Jag får ju aldrig ett defenitivt avslut känns det som!

• Nitagirl

Mitt ex valde att åka på en singelkryssning 5okt, o berättade det först nån timma innan han skulle åka,o jag reagerade förståss,men jag sa att anser du dig som en singel så åk för fan.och jaaa visst,han ha rinte hört av sig efter det.killen 32 snart.hajjar inte hur man kan göra nåt sånt efter 1 års förhållande...har ju känskor kvar för han.jag sa det där för att jag vart arg.

• Anonym (ledsen)

"Anonym (gråter)"

Men, hur kan man göra så som? det förstår inte jag! men dock förstår jag att det är jobbigt att du aldrig får ett avslut =/

"Nitagirl"

Singelkryssning?? :O och han har fortfarande inte hört av sig?

• Anonym (livskaos)

Jag har skrivit många inlägg i en annan tråd men jag platsar nog här. Min sambo berättade för två dagar sedan att han har träffat en annan och inte känner att han kan satsa på vårt förhållande längre. Den nya relationen började med att han fick ett brev av henne för en månad sedan. Jag och min sambo har varit ihop i 10 år och i 3 månader under sommaren har vi haft en livskris som har varit fruktansvärt jobbig. Jag tror att det är vår jättekris som har fått honom att nappa på den nya relationen. Krisen började med att jag blev deprimerad och sedan blev allt kaos.

Jag är fortfarande chockad och kan inte förstå att min sambo, min älskling och bästa vän i världen inte ser mig som den viktigaste personen längre. Jag har aldrig haft några tvivel på att det är vi två som hör ihop och att han alltid skulle älska mig. Alla säger att jag kan hitta någon mycket bättre för mig men jag kan inte tänka mig att vara med någon annan, det känns bara overkligt att ens tänka sig det.

Många av historierna i den här tråden är ju mycket värre när det gäller vad partnern har gjort, speciellt de som har gått utan att ens säga att de tänker göra det. Jag och en av mina vänner har funderat på att killar ofta gör slut genom att träffa en annan medan tjejer ofta gör slut för att de är missnöjda med relationen. Tycker ni att det stämmer för de flesta? Jag tror inte att något av sätten är mindre smärtsamt för den som blir dumpad, resultatet blir ju detsamma.

• Ladiebird

Livskaos: tror jag läste din andra tråd oxå=)
    Det är klart det är en chock för dig att stå inför detta faktum!

Håller med dig om att den erfarenhet jag själv har och som jag även hört från annat håll är ju just att killar tror gräset är grönare på andra sidan och flyr in i ett nytt förhållande medan vi tjejer gör slut för att relationen är kass. Det verkar oxå som om tjejer håller sig i ensamhet ett tag innan de orkar/vill leta efter en ny partner. Men nog om det, det gör inte din smärta mindre =(

Mitt råd är att ta varje dag som den kommer. FÖrsök inte ens att se för långt fram, det varken klarar man eller orkar man. Har du någon att prata med om detta? Att prata hjälper även om man kanske är som en hackig skiva och säger samma sak om och om och om och om igen.

Stor styrkekram till dig!

Numera ensamstående mamma till William 2005 och Caroline 2006
Svar på tråden Tråden för oss som precis blivit dumpade av sin partner