• JejDii

Gå ner i vikt!

Betania: dags för vägning Hur gick det?
  • JejDii
    SkrattandeLängd/startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29: (158cm): 85 kg / 81 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 78,2 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 72,3 kg / 63 kg (-2,7 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,0kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/82,7 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79,9 kg/78,7 kg/65 kg
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 75,3kg / (70kg innan 29 Nov.)
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena:(160cm) 94,6/ 87,6/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:(170) 97.20kg/95.40kg/65kg (till att börja med)
    Cassanna:(164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978:
    Soffi86: (165cm) 82-84/73,6/60 (helst runt December)
    danitra: (164cm) 75 / 73 / 55 - -2kg
    Eddiesmamma:70/69/65 (till att börja med)
    Miha: (164cm) 89/82,5/75 (till jul tack :)
    Johannah: (161) 74kg/72,4
    SanneB: (165) 73kg/71,7 kg/66kg
    Qliana: (160) 66,6/65,3/60 (ev 56) Innan jul
    FlikkanZombie: (165) 112,2/110,7/målvikt 75, till att börja med 100 (innan januari slut-07)

mååååste sluta fuska, jag tappar ju knappt nåt, fast jag går ju inte upp heller, och det brukar jag ju peppa andra med att då går det ju åt rätt håll

Ska köra lite hårdare med träningen den här veckan.
    Annars kör jag inte nån särskild metod, vem det nu var som undrade. Undviker det alltför onyttiga, körde viktväktarna efter min förra graviditet, så jag tänker väl åt det hållet mest. Det funkade ju också, jag hamnade ett par kilo under min starvikt strax innan jag blev gravid igenFundersam och då var det spikrakt uppåt igen, och så försöker jag ta mig ner igen... ja, ja tur att de små barnen är värda vartenda gram och ansträngning
    - 600 g det här veckan, och det får man väl kalla godkänt
  • JejDii
    Prinsessan: du har verkligen varit superduktig! Varför skulle du till sophiahemmet? Står säkert i tråden men orkar inte gå tillbaka och läsa. Kan du inte ha målvikten det datumet som du hade från början istället? Verkar lättare än att tappa nästan 5 kg på en vecka
  • JejDii

Prinsessan: Det låter ju jätteroligt, Skrattandeoch du har ju faktiskt gått ner jättemycket redan! Du får väl nöja dig med det helt enkelt, + det du går ner på den veckan du har på dig tills du ska dit.

Du behöver ju inte banta under själva behandlingen, men absolut fortsätta äta supernyttigt. Nu har du ju lagt grunden och byggt upp "nyttighetslager" i kroppen. Så länge du inte börjar äta massa skräp har du ju vunnit. Ju bättre du äter ju större chans att det tar sig.

• JejDii
    Eija: Fatta vad du ska gå ner när du äter nyttigt och går promenader då
  • JejDii
    Johannah: det är ju bara onsdag idag
  • JejDii

oj, det inlägget skrev jag ju för länge sen

johannah: igår gjorde vi laxfiléer i ugnen. Vi klyftade potatis, morötter, rödbetor, rödlök, in i ugnen ca 15 min, sen på med laxfiléerna på samma plåt i ca 20 min till. Mums, serverade med färdigkryddade creme fraiche.

Det går säkert att ha massa annat roligt till, och det var verkligen supergott!Räcka ut tungan

• JejDii

god morgon snutte o snuttan: är du uppe tidigt och springer en mil?

Flytta? Det är värsta chansen att bränna massa fett. Man kan packa  och städa sig svettig Sen ska det bäras och packas upp.

Jag känner mig också nere och superhungrig ibland, jag tror att det kanske är nån vitaminbrist eller så. Har köpt en burk omega 3 eller vad det heter, kanske ska börja äta sånt på allvar så att hjärnan får lite. Kanske är det som är felet, när man börjar banta eller hålla  diet eller vad man ska kalla det så får inte kroppen sånt den är van vid (fett och socker) och så blir man deppig och omotiverad efter ett tag istället för att må bättre. Man måste kanske vara noga med att stoppa i sig massa vitaminer och sånt, i alla fall i början. (Snillet spekulerar Fundersam, men jag tror jag ska testa min teori i alla fall...)

• JejDii
    Skruttisen, alla som vill vara med och peppa till viktminskning är så hjärtligt välkomna. Skriv in dig på listan om du vill
Svar på tråden Gå ner i vikt!