• arianne03

Turkost i sovrum?

Jag tänkte göra om mitt sovrum, och ha det vitt, med ev en turkos vägg och ett av IKEAs köksskåp (Rubrik turkos) som turkosa inslag.
    Blir det kallt med turkos/vitt tror ni? Vad för annan färg skulle man kunna blanda in?

• Svar på tråden Turkost i sovrum?
  • Duckan74

Har fastnat för turkost själv, men maken är inte med på noterna. Jag skulle kasta in lite brunt där, i kuddar och prylar. Tycker det är en fin kombination.

• Ljungan

Själv är jag lite restriktiv när det gäller färger där jag ska sova, eller vara mycket. Men om du vill ha turkos så håller jag med duckan74 om att brunt passar riktigt bra! Kan nog bli läckert.

• arianne03

Ja, brunt vad det jag tänkte mig själv :D Typ brunt/vitt överkast, med turkosa kuddar tex

• Elsans

Jag har brunt, vitt, turkost och beige i mitt vardagsrum.

arianne03 skrev 2006-09-23 18:12:54 följande:
    Ja, brunt vad det jag tänkte mig själv :D Typ brunt/vitt överkast, med turkosa kuddar tex
     Det tycker jag låter skitsnyggt!
    But our princess is in another castle.
  • arianne03

Lusan1, du har inga bilder? Ser att du också bor i Uppsala, kan komma hem till dig o kolla annars (skojar bara) ;)

• Elsans
    arianne03 skrev 2006-09-23 18:27:50 följande:
    Lusan1, du har inga bilder? Ser att du också bor i Uppsala, kan komma hem till dig o kolla annars (skojar bara) ;)
    Haha! Jag har inga bilder, har slarvat bort laddaren till kameran så jag kan inte ta några heller tyvärr. Dessutom är det inte HELT färdigt än men blir snart förhoppningsvis!
    But our princess is in another castle.
  • Mamsingen

När vi flyttade in i den lägenheten vi bor i nu var sovrummet vitt med en turkos fondvägg... det var grymt räligt (fult).

• arianne03

Mamsingen, det låter ju inget bra. Tror du att det har att göra med nyansen av turkost? Hur såg rummet ut i övrigt?

• Marie IE B

Vi har precis gjort om vårt TV-rum och valt färgerna brunt och turkost som accentfärger till vita väggar. Kika gärna i mitt galleri! Visst skulle det också funka i sovrum om man bara håller ner det turkosa lite och satsar mer på vitt och brunt.

• Duckan74

Marie IE B, der jättefint ut. Inte alls för mycket turkost. I sovrummet har vi en fondvägg i div bruna och beige mönster, vitt överkast och bruna och vita kuddar. Har nu nästan lyckats övertala maken till turkosa kuddar och lampskärmar. Redan petat in Iittalas turkosa ljuslyktor på skänken. Woho!

Svar på tråden Turkost i sovrum?