• arianne03

Turkost i sovrum?

Jag tänkte göra om mitt sovrum, och ha det vitt, med ev en turkos vägg och ett av IKEAs köksskåp (Rubrik turkos) som turkosa inslag.
    Blir det kallt med turkos/vitt tror ni? Vad för annan färg skulle man kunna blanda in?

• Svar på tråden Turkost i sovrum?
  • Danbala

*fnissar*

Jag läste det som turk-ost! Tänkte på fetaost och turkisk yoghurt, typ. Det hade inte alls passat i ett sovrum... Räcka ut tungan

[...fnord...]
  • Duckan74

Näe du, Danbala, hade du sagt skinkost kunde jag tänka mig det på makens kropp eller nåt, men turk-ost tycker jag inte om

• mammatotoo

Jag har turkost i sonens rum och det är SÅ fint!
    Iofs. så är väggarna caffelatte men golvet är turkos/vit rutigt
    (har kort på golvet i galleriet) sen har jag turkosa detaljer i gardninerna, rullgardinen och endel prylar och i tavlor finns det turkost

Så han har alltså vitt, caffelatte, turkost

• arianne03

Marie, tyckte du att man skulle tona ner det turkosa från hur mycket du har? För jag skulle nog vilja ha mer :D
    Men det var väldigt fint!

• Marie IE B

Arianne / Duckan74: Nej, jag formulerade mig nog lite tokigt. Jag tycker inte heller att vi särskilt mycket turkost i vårt TV-rum, det ska t o m bli lite mer, kuddfodral o dyl är på G. Vad jag menade var att om man ska ha dessa färger i ett sovrum så ska man inte låta det turkosa ta överhand utan då bara ha det som en liten accent-färg och satsa mer på vitt och brunt.

• Tulip

Jag ska försöka komma ihåg att knäppa kort på mitt sovrum så ska ni få se hur det ser ut. Bild kommer (förhoppningsvis) om någon dag.

Jag har en röd/brun fondvägg och övriga väggar är beiga. Eftersom jag älskar turkost så har jag lagt in den färgen i en filt, ljusfat och kudde. Ni ska snart få se.

What do you know for sure?
  • arianne03

Marie, aj då förstår jag bättre! De har jättefina turkosa kuddöverdrag på IKEA (har köpt själv) som ett tips

• Marie IE B

Arianne: Tack för tipset men jag har beställt kuddfodral som jag hoppas kommer snart. De var snuskigt dyra trots att jag fick köpa dem till butikernas inköpspris så jag hoppas innerligt att de kommer att passa och att det blir fint. De är bruna med ett snirkligt mönster (som är så modernt nu :) )i turkost.

• Lindisen1

Jag har turkosa + grå gariner i ett av våra sovrum, och det är också en supersnygg kombination! Marie IE B - får man fråga vart du har beställt turkosa kuddöverdrag ifrån? Tar gärna emot tips eftersom jag skulle behöva det själv

• Marie IE B

Lindisen1: Jag har förmånen att ha fått beställa dem från ett grossist/importföretag i heminredningsbranschen. Jag mötte dem på en fackmässa (Formex) vi båda två var utställare på för en tid sedan. Det heter Interiör On Design och kruxet är ju att de är grossister och bara säljer till återförsäljare.

Svar på tråden Turkost i sovrum?