Turkost i sovrum?
Jag tänkte göra om mitt sovrum, och ha det vitt, med ev en turkos vägg och ett av IKEAs köksskåp (Rubrik turkos) som turkosa inslag.
Blir det kallt med turkos/vitt tror ni? Vad för annan färg skulle man kunna blanda in?
Jag tänkte göra om mitt sovrum, och ha det vitt, med ev en turkos vägg och ett av IKEAs köksskåp (Rubrik turkos) som turkosa inslag.
Blir det kallt med turkos/vitt tror ni? Vad för annan färg skulle man kunna blanda in?
Marie IE B - Aha, jag förstår. Tusen tack för att du svarade ändå! Kanske ska kolla de där på Ikea ändå;. Det behöver ju inte vara så vansinnigt dyrt som det lätt kan bli annars.
Åhå, Ikea, dit ska vi ändå snart. Ska kolla efter kuddfodralen då.
Jag har köpt ett jättesnyggt (tycker jag i alla fall
) kuddfodral på IKEA. Det är randigt i olivgrönt, lite lila, turkost (så klart!) och några andra färger. Passade perfekt på min säng.
brunt är grymt snyggt till turkost, så lite bruna inslag gör nog rummet lite "varmare"
Lindisen, har du bilder på dina gardiner? Är det panel eller "vanliga"?
Arianne:
Jag tror helt klart att en del hade att göra med nyansen av turkost. Mitt råd till dig är att köra en så "gräddig" eller ljus nyans som möjligt. Våran fondvägg var mörkturkos.
Här är mitt sovrum!

arianne - jag ska ta bilder. Det tar dock någon dag eller så. Jag är nyopererad (stelopererad i ryggen), så jag är inte så rörlig just nu. Men jag lovar att det kommer snart!
Det är panelgardiner dock, hittade dem på Åhléns. Jag tycker kombinationen grått/turkost är supersnyggt!
turkos o vitt är super snyggt :)
Lite OT, men apropå panelgardiner - i båda mina rum så står nånting för fönstrena (sängen i sovrummet och soffan i vardagsrummet) eftersom jag har ganska litet. Därför blir det ju lite svårt med gardiner, det är ju inte så snyggt om gardinerna går ner bakom soffan?
Är kappa det enda alternativet då, eller har någon annan fått till det på något annat snyggt sätt?
Anna